PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 46 Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce | 222-229
Tytuł artykułu

Wybrane aspekty promocji miast i regionów w marketingu terytorialnym

Warianty tytułu
Selected Aspects of Towns and Regions' Promotion in Territorial Marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W każdym mieście, regionie tkwi ukryty potencjał turystyczny, marketingowy. Właściwie przeprowadzone działania promocyjne pozwalają w optymalny sposób wykorzystać swoje silne strony w zakresie pozyskiwania turystów, inwestorów i rezydentów. Są one odpowiedzią na zapotrzebowanie na silne produkty turystyczne i wzmacnianie marki danego obszaru. Wyróżnianie swojej oferty na tle konkurencji jest jednym ze skutecznych sposobów promowania danego regionu. (fragment tekstu)
EN
The article discusses the concept of towns and regions' promotion in territorial marketing. The first part of this paper presents different theoretical approaches towards territorial marketing, which becomes a helpful tool for the improvement of image and competitiveness of regions and towns at the national and international level. One of the ideas serving the promotion process are events organized in the town and region area. The other important issue is a local product promotion. Furthermore, there was described Corporate Identity system as an important aspect in towns and regions' promotion. It is worth to mention an important role of self-government authorities and other environments in coherent promotion strategy building. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Alfreda I., Wrocław najszybciej rozwijającym się polskim miastem?, "Rynek Turystyczny" 2008 nr 4.
  • Domański T., Skuteczna promocja miasta i regionu podstawowym zadaniem marketingu terytorialnego.,[w:] Marketing terytorialny, red. T. Markowski, PAN KPZK, Warszawa 2006.
  • Maciątek M., Eventy - niedoceniane bo nieocenione?, "Marketing w Praktyce" 2007 nr 1.
  • Nawrocka E., Pozytywny wizerunek obszaru turystycznego jako źródło przewagi konkurencyjnej, [w:] Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce, red. R. Brol, AE, Wrocław 2004.
  • Olszewska J., Strategiczne aspekty kreowania wizerunku gminy, "Człowiek i Środowisko" 2003 nr 3-4.
  • Ruszak P., Prewęcka K., Marka dobrze zidentyfikowana, "Media i Marketing" 2002 nr 4.
  • Szromnik A., Marketing terytorialny - koncepcja ogólna i doświadczenia praktyczne, [w:] Marketing terytorialny, red. T. Markowski, PAN KPZK, Warszawa 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164670717
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.