PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | z. nr 15 | 284-294
Tytuł artykułu

Entrepreneurship and marketing as ways of firm development in the context of the provision of equal socio-economic opportunities

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Globalna ekonomia w zestawieniu z lokalnym środowiskiem jako miejscem życia spowodowały wiele zagrożeń w życiu społeczno-ekonomicznym całych społeczności. Przedsiębiorczość jest jednym ze sposobów wyrównywania szans lokalnej społeczności w regionach ubogich, innowacyjność jako jej funkcja wpływa na silniejszą pozycję przedsiębiorstwa w kontekście działań konkurencyjnych na rynku. Bardzo istotne znaczenie posiada również marketing w procesie rozwoju rynku, który powoduje wzmocnienie przedsiębiorstwa poprzez budowanie większej wartości dla konsumenta i jest czynnikiem budowania przewag konkurencyjnych przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
Changing economy in juxtaposition with the local environment as place of people existing, brings many threats in socio-economical live and business development. Entrepreneurship is one of the ways of giving equal opportunities for the locals not only for the poor areas, entrepreneurship and its function innovativeness makes stronger business position in the context of competitiveness on the market place. Marketing has a very significant role in the process of market development, which is making the business stronger by building more value for consumer and by bringing a new dimension to competitive advantage of the business. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
284-294
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • Aloulou W., Fayolle A., 2005, A conceptual approach of entrepreneurial orientation within small business context, "Journal of enterprising culture", Mar. p 32.
  • Bellandi, M., 2001, Local development and embedded large firms, "Entrepreneurship & Regional Development", Sep. Vol. 13 Issue 3.
  • Brassington F., Pettitt S., 2000. Principles of Marketing (second edition), Prentice Hall, Essex, England, Dollinger M. J. (2003). Entrepreneurship: Strategies and Resources, 3rd edition, p. 6, Prentice Hall, New Jersey.
  • Drucker, P., 1998, The Discipline of Innovation. "Harvard Business Review", Vol. 76 Issue 6.
  • Drucker, Peter F., 1992, Marketing and economic development, "Marketing Management", Vol. 1 Issue 1.
  • Duobiené J. 2008; The role of organizational culture in sustaining corporate entrepreneurship, "Economics & Management"; Vol. 13.
  • Etzkowitz, H., 2002, Networks of Innovation: Science, Technology and Development in the Triple Helix Era. International Journal of Technology Management & Sustainable Development; 2002, Vol. 1, Issue 1.
  • Etzkowitz, H., Klofsten, M., 2005, The innovating region: toward a theory of knowledge-based regional development, "R&D Management", Vol. 35 Issue 3.
  • Gaddam, S., 2008, Modeling Employer Branding Communication: The Softer Aspect of HR Marketing Management, "ICFAI Journal of Soft Skills", Vol. 2 Issue 1.
  • Joshi, R., Ganapathi, B, 2008, Current Status of SMEs and Entrepreneurship Education and Training Intervention in Select South and South-East Asian Countries. CFAI Journal of Entrepreneurship Development, Vol. 5 Issue 1.
  • Keegan W.J., Green M.C., 2005, Global Marketing(fourth edition) Pearson Prentice Hall, USA.
  • McKay, J., 2008, Creating customer value in a high-growth market, (cover story), "CMA Management", Vol. 82 Issue 3.
  • Piscopo, M., G., 2007, Creating value through customer specific marketing investments in a b2b context. "Ama winter educators' conference proceedings", vol. 18.
  • Ponsonby-McCabe, S., Boyle, E., 2006,Under'standing brands as experiential spaces: axiological implications for marketing strategists, "Journal of Strategic Marketing"; Vol. 14 Issue 2.
  • Roupas, P., 2008, Human and organisational factors affecting technology uptake by industry. Innovation, "Management, Policy & Practice", Vol. 10 Issue 1.
  • Scott-Kennel, J., 2004, Foreign Direct Investment: A Catalyst for Local FirmDevelopment?, "European Journal of Development Research" Vol. 16 Issue 3.
  • Sheth, J., N, Uslay, C., 12007, Implications of the Revised Definition of Marketing: From Exchange to Value Creation, "Journal of Public Policy & Marketing"; Vol. 26 Issue 2.
  • Thompson, P., 2007,Founder Quality and Firm Performance: Implications for Local Development Strategies. Australian Economic Review, Vol. 40 Issue 1.
  • Venkata R., C., Ramachandra A., A., Nagayya, D., 2008, Entrepreneurial Success in SMEs Based on Financial and Non-Financial Parameters, "ICFAI Journal of Entrepreneurship Development", Vol. 5 Issue 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164667616
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.