PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | 82 (LXXXII) | 145-169
Tytuł artykułu

Nowoczesne technologie informacyjne źródłem przewagi konkurencyjnej w sektorze bankowych usług płatniczych

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono wybrane technologie informatyczne wdrażane na rynku bankowych kart płatniczych. Scharakteryzowano bezpośrednie korzyści dla banków jakie niesie zastosowanie technologii odczytu optycznego: zmniejszenie pracochłonności, zmniejszenie kosztów działalności i elektroniczną archiwizację dokumentów. Omówiono korzyści pośrednie: standaryzację zasad realizacji zleceń pośrednich, efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi oraz poprawę jakości obsługi klienta.
Rocznik
Strony
145-169
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Canals J.: Strategie konkurencyjne w europejskiej bankowości. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  • Cole G.: Management Theory and Practice. DP Publications, London 1996.
  • Drucker P.F.: Innowacje i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady. PWE, Warszawa 1992.
  • Dziadkowiec G.: Image Processing w zastosowaniach bankowych. Materiały konferencyjne nr 828 "Zastosowania rozwiązań informatycznych w bankowości". Akademia Ekonomiczna, Wrocław 1999.
  • Grzegorczyks W., Myczkowska A.: Walka o utrzymanie klientów. "Rzeczpospolita" 1999, 21 grudzień.
  • Grzywaczewski D.: Przełom. "Bank" 1998, nr 6.
  • Harasim J.: Nowe tendencje w dystrybucji usług bankowych. "Bank i Kredyt" 1997, nr 12.
  • Jackowicz K.: Nowe kanały dystrybucji produktów bankowych a wybrane problemy zarządzania bankiem. "Bank i Kredyt" 2000, nr 1-2.
  • Janc A., Kotliński G.: Determinanty wykorzystania bankowości elektronicznej w rozwoju wybranych usług bankowych. Materiały konferencyjne nr 828 "Zastosowania rozwiązań informatycznych w bankowości", Akademia Ekonomiczna, Wrocław 1999.
  • Koppen J. von: Strategie banków w Europie. CeDeWu, Warszawa 1999.
  • Krzyżkiewicz Z.: Dostosowanie produktów bankowych do praktyki banków Unii Europejskiej. "Bank i Kredyt" 1996, nr 5.
  • Lach A.: Nie tylko wypłata. "Gazeta Bankowa" 2001, nr 42.
  • Miklaszewska E.: Wpływ konkurencji na rynku bankowym a strategie banków komercyjnych. "Bank i Kredyt" 1995, nr 11.
  • Molski M., Glinkowska M.: Karta elektroniczna. Bezpieczny nośnik informacji. MIKOM, Warszawa 1999.
  • Myczkowska A.: Coraz więcej drobnych transakcji. "Rzeczpospolita" 2001, 24 październik.
  • Myczkowska A.. Daleko do nasycenia rynku. "Rzeczpospolita" 2001, 24 lipiec.
  • Paper still fuels finance sector e-business. Financial Technology, Informa Professional Publishing, London, September 2001.
  • Pierścionek Z.: Strategie rozwoju firmy. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
  • Pomykalski A.: Zarządzanie innowacjami. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa Łódź 2001.
  • Porębska-Miąc T.: Bankowość elektroniczna jako element e-biznesu. "Bank" 2000, nr 9.
  • Przybyciński T.: Dylematy rozwoju konkurencji w sektorze bankowym. SGH, Warszawa 1998.
  • Przybyciński T.: Konkurencja a sektor bankowy w Polsce. MiO nr 471, SGH, Warszawa 2000.
  • Rolfe R.: The chip revolution. "European Card Review" 1995, No 12.
  • Ryznar Z.: Informatyka bankowa. Próba syntezy. Wyższa Szkoła Bankowa, Poznań 1998.
  • Shim J.K., Sigel J.G., Chi R.: Technologia informacyjna. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1999.
  • Spruch W.: Kierunki rozwoju kart płatniczych w Polsce. "Bank i Kredyt" 1995, nr 5.
  • Survey on International Banking. "The Economist", 25 March 1989.
  • Swoboda U. C: Bankowość detaliczna. Strategie marketingowe i procesy zarządzania. CeDeWu, Warszawa 2000.
  • Tchórzewski J., Wakulski J.: Materiały konferencyjne nr 828 "Zastosowania rozwiązań sinformatycznych w bankowości". Akademia Ekonomiczna, Wrocław 1999.
  • Wasilewski L., Kwiatkowski S., Kozłowski J.: Nauka i technika dla rozwoju. Phare, Warszawa 1997.
  • Zwierzchowski Z:. Pieniądze wchodzą w komputery. "Rzeczpospolita" 2001,23 sierpień.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164662458
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.