PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 2/3 | 1050-1059
Tytuł artykułu

Kompetencje menedżera sukcesu w dynamicznym otoczeniu

Autorzy
Warianty tytułu
Managerial Competencies in the Dynamic Environment
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano teorie dotyczące czynników utrudniających i ułatwiających osiąganie sukcesów przez menedżerów. Omówiono kompetencje, które w największym stopniu przyczyniają się do sukcesów i porażek. Zwrócono uwagę na najczęściej popełnianie błędy, oraz zjawisko tzw. managerial derailment. Postawiono tezę, że sukces rozumiany bardzo wąsko jako wyłącznie zysk finansowy w dłuższym okresie czasu może prowadzić do porażki. Z artykułu wynika, że sukces menedżerski należy rozpatrywać w kilku płaszczyznach, m.in. osobistej, organizacyjnej, etycznej oraz w kontekście kosztów. (abstrakt oryginalny)
EN
Article presents theories describing the phenomena of managerial success and managerial derailment. According to the thesis, success which is defined too narrow (only financial) in long term brings to defeats. Managerial success should be considered in several dimensions: personal, organizational, ethical. There are described key competencies and main mistakes which play the main role on the path to managerial success. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
1050-1059
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie
Bibliografia
  • Caproni P. (2004), Management Skills for Everyday Life The Practical Coach, Prentice Hall.
  • Church A. (1997), Managerial self-awareness in high-performing individuals, "Journal of Applied Psychology", Vol. 82, n. 2.
  • Drucker P. (2003) Jak zarządzać samym sobą, Harvard Business Review Polska, marzec 2003.
  • Dweck С (2002), Bieliefs that make smart people doing dumb things (w:) Finkelstein 2003, Why Smart Executives Fail-and What You Can Learn from Their Mistakes, New York: Penguin, s. 22-24.
  • "Forbes", Pieniądze za porażki_ 14 maja 2008, http;//gospodarka.gazeta.pi.
  • Finkelstein (2003), Why Smart Executives Fail and What You Can Learn from Their Mistakes, New York: Penguin.
  • Gentry W., Mondore S., Cox B. (2007), A study of managerial derailment characteristics and personality preference, "Journal of Management Development, Vol. 26, Nr 9.
  • Goleman D. (1997), Inteligencja emocjonalna w praktyce, Media Rodzina.
  • Kaplan R., Drath W., Kofodimodos J. (1985), Balancing, High hurdles: The Challenge of Executive Self Development, "Technical Report" No 125, Greensboro NC Center for Creative Leadership, USA.
  • Kuc R. (2003), Zarządzanie doskonałe, Wyd. PTM, Warszawa.
  • Lombardo M., Eichler R. (1991), Preventing Managerial Derailment Before It,s too Late, Greensboro, NC Center for Creative Leadership.
  • McCall M,W. (1998), High flyers: developing the next generation of leaders, Boston, Mass: Harvard Business School Press, USA.
  • Mintzberg H. (1975), The manager's Job: Folklore and Facts, Harvard Business Review.
  • Reilly Ch. O, Chapman J. (1994), Working Smarter and Harder, A longitudinal Study of Managerial Success, "Administrative Science Quarterly", 39(4).
  • Stanley T. (2000), The millionaire mind, Library of Congress-in- Publications Data, USA.
  • Stenberg R.J. (1996), Successful Intelligence New York: Simon & Schuster. (Paperback edition: New York: Dutton, 1997).
  • World Leadership Survey NC Center for Creative Leadership, USA http://www.ccl.org/leadership/index.aspx,worldSurvey.aspx?pageId =1826
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164660052
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.