PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 2/3 | 1173-1178
Tytuł artykułu

Polskie Y a sukces przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Generation Y and Success of the Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Organizacje stały się dzisiaj mniej stabilne i mniej przewidywalne, co wpływa na charakter relacji w układzie pracodawca-pracobiorca, w tym na układ oczekiwań i wartości między pracownikiem i przedsiębiorstwem. Jednym z aspektów tej sytuacji - prezentowanym w niniejszym opracowaniu -jest rozpoczynająca się aktywność zawodowa młodego pokolenia, zdecydowanie odmiennego od dotychczasowych generacji. Potencjał tkwiący w pracownikach pokolenia Y może być istotnym czynnikiem sukcesu organizacji, co jednak wymaga bardziej zróżnicowanego i zindywidualizowanego podejścia do kształtowania sfery personalnej. W artykule omówiono warunki, jakie powinny być spełnione, by ten potencjał efektywnie wykorzystać. Podjęto także próbę wskazania ewentualnych zagrożeń wynikających ze swoistego "zderzenia" przedstawicieli różnych pokoleń, reprezentujących czasem skrajnie odmienne systemy wartości, postawy i zachowania. (abstrakt oryginalny)
EN
The potential generation Y employees have might be a significant factor in an organization. The paper lists conditions which need to be met in order to make full use of that potential. An attempt at identifying possible dangers resulting from the 'clash' of two generations, representing diametrically different value systems, attitudes and behaviors. This gave grounds for working out guidelines for executives concerning human resources management. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
1173-1178
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Chester E. (2006), Młodzi w pracy. Jak zadbać o pracowników pokolenia Y, Wydawnictwo HELION, Gliwice.
  • "Forum" (2008), nr 20.
  • Jayson Sh. (2007), Generation Ys goal? Wealth and fame, http://www.usatoday.com/news/nation/2007-01-09-gen-y-cover_x.htm. Pobrano z internetu 15.03.2009.
  • Kosa U., Strzelec D. (2008), Zarządzanie pracownikami pokolenia Y, http://www.nf.pl/Artykul/8560/Str_4/Zarzadzanie-pracownikami-pokolenia-Y/motywacja-pokolenie-Y-trendy-zrzadzanie/. Pobrano z internetu 1.04.2009.
  • Łaszyn A. (2000), Szybki puls nowej generacji, "Marketing Serwis" nr 2.
  • Remisiewicz M., Burda K., Krasoń M., Mielczarek A. (2008), Generacja Y, "Manager Magazyn" nr 5.
  • Seidl W. (2008), Meeting demands of Generation Y should be HR's target, http://www.personneltoday.com/articles/2008/04/03/45231/meeting-demands-of-generation-y-should-be-hrs-target.html. Pobrano z internetu 15.03.2009.
  • Smithson J., Lewis S. (2000), Is Job Insecurity Changing the Psychological Contract? Young People's Expectations of Work, "Personnel Review" No. 29(6).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164660027
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.