PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 2 | 3-6
Tytuł artykułu

Przedsiębiorczość strategiczna - kluczowy czynnik konkurencyjności przedsiębiorstwa w czasach burzliwych

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedsiębiorczość jest rozwijającym się zjawiskiem na światowych rynkach. Artykuł prezentuje: istotę, wymiary, komponenty i wybrane modele przedsiębiorczości oraz koncepcję strategicznej przedsiębiorczości. W obrębie domen przedsiębiorczości i zarządzania strategicznego, występuje nowy prąd badawczy, dotyczący łączenia pewnych aspektów obu tych obszarów i kreowania nowej koncepcji przedsiębiorczości strategicznej. (abstrakt oryginalny)
EN
The important features of the strategic thinking is the originality, visionary disposition and the importance of the future. The specific attributes of imagination result from managers' experience which is unintentionally transformed in the tacit knowledge. The vision which comes from tacit knowledge can affect the reality and its causative power seems to be greater then managers' desires. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
3-6
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
Bibliografia
  • M. BRATNICKI, Konfiguracyjne ujęcie przedsiębiorczości organizacyjnej, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" nr 6/2008, s. 17-22.
  • J.G. COVIN, M.P. MILES, Corporate Entrepreneurship and the Pursuit of Competitive Advantage, "Entrepreneurship. Theory and Practice" 1999, vol. 23, no. 3, s. 47-63.
  • J.G. COVIN, D.P SLEVIN, A Conceptual Model of Entrepreneurship as Firm Behavior, "Entrepreneurship. Theory and Practice" 1991, vol. 16, no. 1, s. 7-25.
  • P.F. DRUCKER, Zarządzanie w czasach burzliwych, Nowoczesność - Czytelnik, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 1995, s. 15.
  • A.M. GARCIA-CABRERA, M. GARCIA-SOTO, Cultural Differences and Entrepreneurial Behavior: An Intra - Country Cross - Cultural Analysis in Cape Verde, "Entrepreneurship 8c Regional Development" 2008, vol. 20, no. 5, s. 459-461.
  • O. GONZALES-BENITO, J. GONZALES-BENITO, P.A. MUNOZ-GALLEGO, Role of Entrepreneurship and Market Orientation in Firm's Success, "European Journal of Marketing" 2009, vol. 43, no. 3/4, s. 502.
  • R. HEIFETZ, M. LINSKY, A Survival Guide for Leaders, "Harvard Business Review", June 2002, s. 65-74.
  • R.D. IRELAND, J.G. COVIN, D.F. KURATKO, Conceptualizing Corporate Entrepreneurship Strategy, "Entrepreneurship. Theory and Practice" 2009, vol. 33, no. 1, s. 22.
  • B.C JOHNSON, J.M. MANYIKA, L.A. YEE, The Next Revolution in Interactions, "The McKinsey Quarterly" 2005, no. 4.
  • T. KRAŚNICKA, Koncepcja rozwoju przedsiębiorczości ekonomicznej i pozaekonomicznej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego w Katowicach, Katowice 2002, s. 79-123.
  • D.F. KURATKO, D.B. AUDRETSCH, Strategic Entrepreneurship: Exploring Different Perspectives of an Emerging Concept, "Entrepreneurship. Theory and Practice" 2009, vol. 33, no. 1, s. 12.
  • T. LEWTT, Creativity Is Not Enough, "Harvard Business Review", August 2002, s. 137-144.
  • J. MACIAS, Innowacje w polskich przedsiębiorstwach przemysłowych, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" nr 1/2008, s. 35.
  • H. MINTZBERG, The Fall and Rise of Strategic Planning, "Harvard Business Review" 1994, January/February, s. 107-114.
  • M.H. MORRIS, D.F. KURATKO, J.G. COVIN, Corporate Entrepreneurship and Innovation, Mason, OH, Thomson/ South - Western Publishers 2008.
  • OECD: Fostering Entrepreneurship, OECD Publications, Paris 1998, s. 1.
  • J.A. SCHUMPETER, Change and the Entrepreneur, Harvard University Press, Cambridge, MA, 1937.
  • J.A. SCHUMPETER, Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa 1960, s. 104-140.
  • D.L. SEXTON, J.D. KASARDA (eds), State of the Art of Entrepreneurship, PWS - Kent Publishing Co., Boston, MA, 1992, s. XIX.
  • P. SHARMA, J.J. CHRISMAN, Toward a Reconciliation of the Definitional Issues in the Field of Corporate Entrepreneurship, "Entrepreneurship. The Theory and Practice" 1999, vol. 23, no. 3, s. 11-27.
  • C. STYLES, R.G. SEYMOUR, Opportunities for Marketing Researches in International Entrepreneurship, "International Marketing Review" 2006, vol. 23, no. 2/3, s. 127.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164180038
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.