PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 3 | 3-6
Tytuł artykułu

Pasja strategii

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dobra strategia ma dwa komponenty: pasję i dyscyplinę. O ile dyscyplina strategii rozumiana jako wykorzystanie formalnych metod i technik budowy strategii jest dobrze rozpoznanym problemem – zarówno teoretycznie, jak i praktycznie – o tyle pasja jest stosunkowo rzadko analizowanym zagadnieniem. Potrzeba pasji w budowie strategii wynika z trzech głównych argumentów. Po pierwsze, sprzyja myśleniu o strategii jako o innowacji i poszukiwaniu szans, jako hipotezie wymagającej zdyscyplinowanego testowania. Po drugie, pozwala spojrzeć na otoczenie w niekonwencjonalny sposób. Po trzecie, stanowi istotny czynnik sprzyjający wytrwałości i budowie motywacji. Dzięki pasji liderzy mogą traktować strategię jako stały proces poszukiwania i doskonalenia funkcjonowania organizacji, a nie etapowy proces, którego efektem ma być formalny zapis strategii organizacyjnej. (abstrakt oryginalny)
EN
A winning strategy has two components: passion and discipline. A necessity of discipline - application of formal methods and techniques of strategy development - is well understood and recognized phenomena, both in theory and practice. A necessity of passion is not so well recognized and analyzed. Passion helps to develop a winning strategy in three ways. First, it facilitates creative thinking and opportunity seeking in the process of strategy testing. Second, it allows to scan environment and make sense of it in unconventional ways. Third it helps to develop perseverance and motivation. Therefore passion is a necessary element in treating strategy as a process of search and continuous improvement of organizational performance, instead of formal process that should end with development of strategy document. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
3-6
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski; Akademia Leona Koźmińskiego
Bibliografia
  • R. ADNER, P. ZEMSKY, A Demand-based Perspective on Sustainable Competitive Advantage, "Strategic Management Journal" 2006, vol. 27, no. 3.
  • A.H. BRANDENBURGER, H.W. STUART, Value-based Business Strategy, "Journal of Economics and Management Strategy" 1996, vol. 5, no. 1.
  • M. CARDON, J. WINCENT, J. SINGH, M. DRNOVSEK, The Nature and Experience of Entrepreneurial Passion, "Academy of Management Review" 2009, vol. 34, no. 3.
  • E. DANE, M.G. PRATT, Exploring Intuition and its Role in Managerial Decision Making, "Academy of Management Review" 2007, vol. 32, no. 1.
  • P. DRUCKER, Innowacje i przedsiębiorczość, PWE, Warszawa 1992, s. 18.
  • J.H. DYER, H.B. GREGERSEN, CM. CHRISTENSEN, The Innovator's DNA, "Harvard Business Review" 2009, December.
  • T. FELIN, R.R. ZENGER, Entrepreneurs as Theorists: on the Origins of Collective Beliefs and Novel Strategies, "Strategic Entrepreneurship Journal" 2009, vol. 3, no. 1.
  • G.L. GE, D.Z. DING, A Strategic Analysis of Surging Chinese Manufacturers: the Case of Galanz, "Asian Pacific Journal of Management" 2008, vol. 25, no. 4, s. 667-683.
  • A. MAYO, N. NORIA, In their Time: the Greatest Business Leaders of the Twentieth Century, Harvard Business School Press, Boston 2005.
  • J. ROBERTS, The Modern Firm, Oxford University Press, Oxford 2004.
  • http://knowledge.wharton.upenn.edu/india/article.cfm? articleid=4413
  • http://knowledge.wharton.upenn.edu/india/article.cfm? articleid=4414
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163953539
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.