PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | Metoda reprezentacyjna w badaniach ekonomiczno-społecznych | 51-69
Tytuł artykułu

Optimization of Division of Work between Two Groups of Auditors when Using Survey Sampling for Testing Correctness of Book Balances of Accounts

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Poruszono problem kontroli poprawności dokumentów źródłowych podczas rewizji sprawozdań finansowych. Autor przedstawił propozycję losowego podziału próby między dwóch audytorów z różnym doświadczeniem zawodowym. Sformułowano i rozwiązano zadanie optymalnego przydziału odpowiedniej liczby dokumentów obu audytorom, tak aby wariancja estymacji charakterystyki występowania błędów w dokumentach była minimalna przy ustalonych kosztach ich weryfikacji.
Twórcy
Bibliografia
  • ACCA Textbooks (2000). Audit Framework. Foulks Lynch Ltd.
  • Arens A.A., Loebbecke J.K. (1981). Applications of Statistical Sampling to Auditing. Prentice-Hall, Inc., Englewood Cliffs.
  • Fedak Z. (1998). Metody i technika rewizji sprawozdań finansowych. Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Warszawa.
  • Hands D. W. (1991). Introductory Mathematical Economics. D.C. Heath and Company, Lexington, Massachusetts/Toronto.
  • Johnson J.R., Leitch R.A., Neter J. (1981). Characteristics of errors in accounts receivable and inventory audits. "The Accounting Review", Vol. LVI, No. 2 (April), pp. 270-293.
  • Neter J., Johnson J.R., Leitch R.A. (1985). Characteristics of dollar - unit taints and error rates in accounts receivable and inventory. "The Accounting Review", Vol. LX, No. 3 (July), pp. 488-499.
  • Sarndal C.E., Swensson B., Wretman J. (1992). Model Assisted Survey Sampling. Springer-Verlag, New York, Inc.
  • Wolter K.M. (1985). Introduction to Variance Estimation. Springer-Verlag, New York, Inc.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163787869
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.