PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 10 | 172-183
Tytuł artykułu

Znaczenie wiedzy w osiąganiu sukcesu ekonomicznego

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Praca ukazuje problematykę wpływu znaczenia wiedzy, w rozumieniu własności intelektualnej, na osiąganie sukcesu ekonomicznego. W niniejszym opracowaniu wiedza została przedstawiona jako najcenniejszy zasób niematerialny jednostki, pozwalający odkryć nowe możliwości dla wzrostu i rozwoju biznesu. W pierwszej części zaprezentowano kategorię wiedzy, jej rodzaje i historię. Następnie przedstawiono ogólne znaczenie wiedzy w generowaniu wartości dodanej. Ostatnia część opisuje proces zarządzania wiedzą, będący czynnikiem sukcesu ekonomicznego przedsiębiorstwa w gospodarce elektronicznej XXI wieku.(abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the problem of the influence of knowledge on reaching economic benefits. Knowledge is shown as the company's most valuable immaterial stock which allows discovering new possibilities for business growth and development. In the first part of the article various kinds of knowledge and historical background are introduced. The following part presents general role of knowledge in the generation of profits. The last part describes knowledge management process as an element of success in the XXI century electronic economy.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
172-183
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Bennett R., Gabriel H., Organizational Factors and Knowledge Management within Large Marketing Departments: an Empirical Study, "Journal of Knowledge Management" 1999, vol.3, nr 3.
  • Cempel C, Nowoczesne zagadnienia metodologii i filozofii badań - wybrane zagadnienia dla studiów doktoranckich i podyplomowych, PORADNIK e-skrypt, Poznań 2002, neur.am.put.poznan.pl.
  • Demarest M., Understanding Knowledge Mangement, "Long Range Planning" 1997, vol. 30, nr 3.
  • Drucker P., Społeczeństwo pokapitalistyczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • Fazlagic A., Model SECI - spirala wiedzy, www.egov.pl.
  • Goban-Klas T., Sienkiewicz P., Społeczeństwo informacyjne: szanse, zagrożenia i wyzwania, Wydawnictwo Fundacji Postępu Telekomunikacji, Kraków 1999.
  • Kisielnicki J., Zarządzanie wiedzą we współczesnych organizacjach, [w:] Abramowicz W., Nowicki A., Owoc M. (red.), Zarządzanie wiedzą w systemach informacyjnych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2004.
  • Kozarkiewicz-Chlebowska A., Koncepcja zarządzania wiedzą - jej geneza, zastosowania i perspektywy, www.egov.pl.
  • Krzysztofek K., Szczepański M., Zrozumieć rozwój. Od społeczeństw tradycyjnych do informacyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2005.
  • Lam A., Tacit Knowledge, Organizational Learning and Innovation: A societal Perspective, "DRUID Working Paper" 1998, No. 98-22, www.druid.dk.
  • Nonaka I., Konno N., The concept of "ba": building a foundation for knowledge creation, "California Management Review 1998, Vol. 40, No. 3.
  • Nonaka I., Takeuchi H., Kreowanie wiedzy w organizacji: jak spółki japońskie dynamizują procesy innowacyjne, Poltext, Warszawa 2000.
  • Oleński J., Ekonomika informacji. Podstawy, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Warszawa 2001.
  • Świetlik K., Łoboda P., Zarządzanie wiedzą w e-biznesie. Wyzwania dla nowej ekonomii, [w:] www.e-marketing.pl.
  • Wierzbicki A. P., Kwestie kreatywności i innowacyjności w cywilizacji japońskiej i dalekowschodniej wobec wyzwań gospodarki opartej na wiedzy, www.mrr.gov.pl.
  • www. ingentaconnect. com.
  • Zarządzanie wiedzą. Advisory, Zaprojektowane przez KPMG Sp. z o.o., Czerwiec 2004 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163643120
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.