PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 42 Społeczna odpowiedzialność biznesu : uwarunkowania, kontrowersje, dobre i złe praktyki | 48-58
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność w przywództwie

Warianty tytułu
Social Responsibility in Leadership
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem autorów artykułu jest zastanowienie się nad rolą przywódcy w przedsiębiorstwie społecznie odpowiedzialnym oraz wskazanie nowego wymiaru przywództwa w biznesie. (fragment wstępu)
EN
For several years we have witnessed the growing interest of entrepreneurs in corporate social responsibility. Reports on the social involvement of large international businesses as well as small companies have reached to us more frequently. Because the ethics of business and social responsibility are the subject of interest of an increasing number of corporations, it is worth considering, what the role of leaders in the popularization of this concept is. It seems that leaders managing a group of employees are indispensable in the implementation of ethical principles within businesses. Leaders are responsible not only for the financial results of the functioning of groups managed by them, but also for the establishment and popularization of moral standards. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • De George R.T., Business Ethics, Prentice Hall, Englewood Cliffs, 1995.
  • Drucker P., Praktyka zarządzania, Nowoczesność, Kraków 1998.
  • Drzewiecki A., CSR jest trendy, "Manager Magazin" 2007 nr 7.
  • Enron nad przepaścią, http://www.bbc.co.uk/polish/011129152719.shtml (12.05.2008).
  • Goleman D., Co czyni cię przywódcą?, [w:] Atrybuty przywódcy, "Harvard Business Review", Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.
  • Hesselbein F., Lider typu "jak być", czyli lider wychowawca, [w:] Lider przyszłości, red. F. Hesselbein, M. Goldsmith, R. Beckhard, Business Press, Warszawa 1997.
  • Kanter R.M., Liderzy światowej klasy, [w:] Lider przyszłości, red. F. Hesselbein, M. Goldsmith, R. Beckhard, Business Press, Warszawa 1997.
  • Karaszewski R., Przywództwo w środowisku globalnego biznesu, Dom Organizatora TNOiK, Toruń 2008.
  • Kouzes J.M., Rosner B.Z., Siedem lekcji na temat kierowania wyprawą w przyszłość, [w:] Lider przyszłości, red. F. Hesselbein, M. Goldsmith, R. Beckhard, Business Press, Warszawa 1997.
  • Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2006.
  • Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2007.
  • Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2008.
  • Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2007.
  • Urlich D., Wiarygodność i potencjał organizacyjny, [w:] Lider przyszłości, red. F. Hesselbein, M. Goldsmith, R. Beckhard, Business Press, Warszawa 1997.
  • Young S., Etyczny kapitalizm - Jak na powrót połączyć prywatny interes z dobrem publicznym, Metamorfoza, Wroclaw 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163564804
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.