PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 6 | 73-84
Tytuł artykułu

Specjalizacja handlu detalicznego artykułami nieżywnościowymi

Autorzy
Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
The retail specialisation in non-food articles
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Do specjalizacji handlu detalicznego na rynku artykułów nieżywnościowych przyczyniają się nie tylko czynniki popytowo-podażowe, ale również rozwój ośrodków handlowych. Obserwacje i analizy zmian profili asortymentowych sklepów funkcjonujących na polskim rynku artykułów nieżywnościowych pozwalają na wyodrębnienie głównych tendencji specjalizacji handlu detalicznego. W zestawieniu podano charakterystyczne dla obecnego etapu rozwoju handlu podstawowe rodzaje specjalizacji i znaczące sieci sklepów je reprezentujące. Klasyfikacja grup sklepów ze względu na rodzaj specjalizacji uwzględnia zarówno nowoczesne kierunki przemian asortymentowych, jak też zmiany o charakterze głównie jakościowym.
EN
Progressive changes of the Polish consumer demand size and structure connected with the life style and quality cause i.a. a need to adjust the retail assortment and service offer to the requirements. New came into being specialised commercial centers are mirrors of the adjustment. There are four specialised shop groups on the Polish non-food article market: 1) so called "category killers", 2) subjective and objective specialised shops as mass customer service, 3) branded and company shops (boutiques) of one or more producers or distributors, 4) sell-off shops in factory centers. The most multitudinous traditional shop groups are subject to dynamic changes. Their offer is continuously adjusted to the new needs of customers. The paper presents trends of the retail specialisation confirmed by samples of important foreign and domestic commercial nets.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
73-84
Opis fizyczny
Twórcy
  • Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur w Warszawie
Bibliografia
  • Maleszyk E. (2003), Kierunki specjalizacji handlu wobec wyzwań konkurowania jakością, w: Badania Instytutu Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji wobec nowych wyzwań. Konsument. Przedsiębiorstwo. Rynek, opracowanie zbiorowe, IRWiK, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163461394
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.