PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 2/1 | 346-354
Tytuł artykułu

Zarządzanie jakością jako czynnik sukcesu organizacji : uwarunkowania społeczne

Warianty tytułu
Quality Management as a Factor of Organizational Success : Social Context
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem referatu jest przedstawienie koncepcji zarządzania jakością jako tej, która przyczynić się może do osiągnięcia sukcesu organizacji oraz uwypuklenie roli i znaczenia społecznych uwarunkowań realizacji tego podejścia. W referacie podjęto próbę wyselekcjonowania i wyeksponowania "miękkich" wymagań odnośnie czynnika ludzkiego występujących w orientacji projakościowej. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper is to present the concept of quality management as a factor that might contribute to the success of the organization and to highlight the role and importance of social determinants in the implementation of this approach. An attempt was made to select and raise the visibility of "soft" requirements for the human resources present in the quality-oriented management. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
346-354
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Brilman J. (2002), Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa.
  • Góralczyk A. (1996), Praktyka TQM jako kultura, "Problemy jakości", nr 11.
  • Hamrol A., Mantura W. (2002), Zarządzanie jakością., PWN, Warszawa.
  • Karaszewski R. (2001), TQM teoria i praktyka, Wydawnictwo Dom Organizatora, Toruń.
  • Konarzewska-Gubała E. (2003), Wstęp do problematyki zarządzania jakością, w: Zarządzanie przez jakość, Konarzewska-Gubała E. (red), Wyd. AE we Wrocławiu.
  • Lichtarski J. (2008), O współczesnych orientacjach w teorii i praktyce zarządzania przedsiębiorstwami, w: Kierunki i dylematy rozwoju nauki o przedsiębiorstwie, Lichtarski J. (red.), Wyd. UE we Wrocławiu.
  • Łukasiński W., Sikora T. (2008), Filozofia TQM szansą na skuteczne zarządzanie organizacją, "Problemy jakości" nr 11.
  • Oakland J.S. (1996), Total Quality Management, Butterworth Heinemann, Oxford.
  • Szarafin M. ( 1997), Tradycja a współczesność - przesłanki japońskiego cudu gospodarczego, "Problemy jakości" nr 10.
  • Szkoda J., Świderski A. (2008), Ocena skuteczności systemów zarządzania jakością, "Problemy jakości", nr 5.
  • Szupernak B., Borcz A. (1997), Efekty zarządzania jakością w Łańcuckim "ŚRUBEX-ie", "Problemy jakości", nr 9.
  • Wawak S. (2002), Zarządzanie jakością, Helion, Gliwice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163394369
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.