PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 2/1 | 329-336
Tytuł artykułu

Uwarunkowania i skuteczność procesu umiędzynarodawiania się przedsiębiorstw : na przykładzie przedsiębiorstw branży budowlanej

Warianty tytułu
Conditions and Efficiency of Enterprises Internationalization Process on the Example of Enterprise of Construction Sector
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Polscy przedsiębiorcy korzystają z możliwości jaka im daje globalizacja. Wyraża się to uruchamianiem działalności gospodarczej poza granicami kraju macierzystego. Największe nasilenie tej działalności obserwuje się w odniesieniu do krajów UE, co się wiąże z utworzeniem Jednolitego Europejskiego Rynku. W artykule zaprezentowano wyniki badań dotyczących procesu internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw budowlanych. Badania wykazały, że polscy przedsiębiorcy skutecznie konkurują z przedstawicielami branży budowlanej z innych krajów. Podstawowymi instrumentami konkurowania na rynkach poza krajem macierzystym są: jakość oferowanych produktów, dobra jakość zasobów pracy, w tym kadry menedżerskiej, a także innowacyjne postawy przedsiębiorców. (abstrakt oryginalny)
EN
A Polish entrepreneur uses the possibilities of the globalization. It expresses by starting up new business activity outside the border of mother country. This process is the most increasing in the reference of EU countries, what is the result of creation of Single European Market. In the article the resolute of empirical research in the rang of internationalization of polish construction sector enterprises was presented. The research showed that polish entrepreneurs forcefully compete with the representatives of construction sector from other countries. The basics competitive instruments on this markets are: the quality of offered products, good quality of human resources - especially in the field of management, and innovative of entrepreneurs. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
329-336
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Berry M.J., Kai-Uwe-Brockj (2004), Market space and the International process of the mall firm, "Journal of International Entrepreneurship", No. 2.
  • Cieślik A. (1987), Zarys teorii internacjonalizacji przedsiębiorstwa, SGPiS, Warszawa.
  • Fletcher R. (2001), A holistic approach to internationalization, "International Business Review", No 10.
  • Gorynia M. (2006), Strategie zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • Popławski W., Sudolska A., Zastempowski M. (2008), Współpraca przedsiębiorstw w budowaniu potencjału innowacyjnego, TNOiK, Toruń.
  • Malara Z. (2006), Przedsiębiorstwo w globalnej gospodarce. Wyzwania współczesności, PWN, Warszawa.
  • Rymarczyk J. (1994), Internacjonalizacja przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • Steen J.P., Liesch P.W. (2007), A note on Penrosean Growth, resource boundless and the Uppsala Model of Internationalisation, "Management Review" No. 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163394352
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.