PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 2/1 | 313-320
Tytuł artykułu

Przedmiotowe i podmiotowe uwarunkowania sukcesu w biznesie internetowym

Autorzy
Warianty tytułu
Determinants of Success in E-business - Outer and Inner Perspective
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule poruszono kwestie uwarunkowań osiągania sukcesu w e-biznesie. Zaprezentowano szereg ujęć w ramach których zidentyfikowano czynniki sukcesu, zarówno w aspekcie przedmiotowym, jak i podmiotowym. Specyfika funkcjonowania w przestrzeni wirtualnej powoduje, że czynniki sukcesu mają nieco odmienny charakter, w porównaniu do tradycyjnego biznesu. Tym niemniej wśród kluczowych czynników sukcesu należy wymienić otwartość i elastyczność internetowego przedsiębiorcy, jak też generowanie wartości dodanej dla klienta. (abstrakt oryginalny)
EN
The article is devoted to the problem of identify of success factors in the virtual space. There's no doubt that establish and run the Internet enterprise differs from traditional way of doing business. E-business today plays a important role in economic growth. There are several approaches to define and detect critical success factors in e-business. The aim of this paper is to present and analyze existing perspectives on e-business' success. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
313-320
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Amit R., Zott Ch. (2001 ), Value Creation in E-business, "Strategic Management Journal" no. 22.
  • DeLone, McLean (2004), Measuring e-Commerce Success: Applying the DeLone & McLean Information Systems Success Model, "International Journal of Electronic Commerce" no. 1.
  • Eikebrokk T.R., Olsen D. H. (2007), An empirical investigation of competency factors affecting e-business success in European SMEs, "Information & Management" no. 44.
  • Fairchild A.M., Ribbers P., Nooteboom A.O. (2004), A success factor model for electronic markets, "Business Process Management" No. 1.
  • Fox S. (2008), Internetowi milionerzy czyli jak zdobyć fortunę online, Helion, Gliwice.
  • Hartman A., Sifonis J., Kador J. (2001), E-biznes. Strategie sukcesu w gospodarce internetowej. K.E. Liber, Warszawa.
  • Lee Y., Kozar K.A. (2006), Investigating the effect of website quality on e-business success: An analytic hierarchy process (AHP) approach, "Decision Support Systems" no 42.
  • Lemańska M. (2009), Rekordowy rok reklamy w sieci, "Rzeczpospolita" nr 70.
  • Morino M. (1999), Netpreneurs: A New Breed of Entrepreneur, http://www.entrepreneurship.org/Resources/Detail/Default.aspx?id=10878
  • Polski rynek e-commerce (2009), Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego, http://www.smb.pl/files_user/ecommerce2009_SMB.doc
  • Shah M.H., Braganza A., Morabito V. (2007), A survey of critical success factors in e-Banking: an organizational perspective, "European Journal of Information Systems" No. 16.
  • Torkzadeh G., Dhillon G. (2002), Measuring Factors that Influence the Success of Internet Commerce, "Information System research" no. 2.
  • Turban e. et al. (2006), Electronic Commerce. A Managerial Perspective, Pearson, New Jersey
  • Zhu K., Kraemer K.L. (2005), Post-Adoption Variations in Usage and Value of E-Business by Organizations: Cross-Country Evidence from the Retail Industry, "Information system Research" no. 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163394340
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.