PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 2/1 | 337-345
Tytuł artykułu

Czynniki sukcesu polskich przedsiębiorstw budowlanych na rynkach międzynarodowych

Warianty tytułu
The Factors of Success of Polish Building Enterprises on International Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest identyfikacja czynników sprzyjających rozwojowi działalności polskich przedsiębiorstw budowlanych na rynkach międzynarodowych. W oparciu o wyniki badań empirycznych przeprowadzonych w 2008 roku, określono zakres ekspansji uwzględniając regiony (95% podmiotów prowadziło działalność w krajach Unii Europejskich), udział w sprzedaży, wielkość zaangażowanych aktywów, udział zatrudnionych pracowników za granicą oraz perspektywy dotyczące rozwoju działalności na rynkach zagranicznych. Artykuł zawiera także specyfikację i ocenę uwarunkowań, które sprzyjały wchodzeniu na zagraniczne rynki. Analizowany obszar zjawisk gospodarczych podlegał wpływowi czterech grup czynników - rynkowych, kosztowych, konkurencyjnych i instytucjonalno - prawnych. (abstrakt oryginalny)
EN
It is the aim of article the identification of factors favorable the development of activity of Polish building enterprises on international market. The range of expansion in support about results of empirical investigations conducted in 2008 year, was qualified as well as the factors which favored coming in on foreign markets. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
337-345
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
Bibliografia
  • Borowiecki R. (2008), Zachowania przedsiębiorstw w warunkach globalizacji i nowej gospodarki, w: Zarządzanie restrukturyzacją w procesach integracji i rozwoju nowej gospodarki, Borowiecki R. i Jaki A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.
  • Cavusgil S.T. (1984), Differences Among Exporting Firms Based on Their Degree of Internationalization, Journal of Business Research vol. 12, cyt. za Gorynia M. (2004), Strategie w zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • Gorynia M. (2004), Strategie w zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • Rymarczyk J. (2004), Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  • Stonehouse G., Hamill J., Campell D., Purdie T., (2001), Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Felberg, Warszawa.
  • Yip G.S. (2004), Strategia globalna, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163394335
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.