PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 11 | nr 1188 | 25-33
Tytuł artykułu

Aspekt komunikacji społecznej w strategiach autoprezentacyjnych

Autorzy
Warianty tytułu
The Aspect of a Social Communication in Self-Presentation Strategies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Poruszono problem komunikowania i relacji pomiędzy komunikacją a autoprezentacją. Szczególną uwagę zwrócono na jeden z aspektów procesu komunikacji, którym jest semantyka sytuacji. Teoretyczne rozważania zilustrowano na przykładzie autoprezentacji politycznej.
EN
This article presents the problem of a dependence on the self-presentation, the self-presentation dilemma, self-presentation tactics, the discourse and the conception of a communication which is based on the idea of the semantics of situations. The example of political self-presentations displays connections among these theoretical narratives. (original abstract)
Rocznik
Tom
11
Numer
Strony
25-33
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
  • Barwise J., Perry J., Situations and Attitudes, Cambridge 1983.
  • Tokarz M., Argumentacja. Perswazja. Manipulacja. Wykłady z teorii komunikacji, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006.
  • Gardawski J., Przyzwolenie ograniczone. Robotnicy wobec rynku i demokracji, PWN, Warszawa 1996.
  • Kołakowski L., Niepokój wieku naszego, "Gazeta Wyborcza" 2002 nr 203.
  • Hayek von F.A., "Social or Distributive Justice" 1973.
  • Halas E., Transformacja w wyobraźni zbiorowej, [w:] Imponderabilia wielkiej zmiany. Mentalność, wartości i więzi społeczne czasów transformacji, red. P. Sztompka, PWN, Warszawa 1993.
  • Grabowska M., Szawiel T., Budowanie demokracji. Podziały społeczne, partie polityczne i społeczeństwo obywatelskie w postkomunistycznej Polsce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Morawski W., Realizacja zasady sprawiedliwości, [w:] Kondycja moralna społeczeństwa polskiego, red. J. Mariański, WAM 2002.
  • Leary M., Wywieranie wrażenia na innych, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 1999.
  • Szmajke A., Autoprezentacja. Maski, pozy, miny, Wyd. ilrsa Consulting, Olsztyn 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163192865
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.