PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 1192 Agrobiznes a zrównoważony rozwój obszarów wiejskich | 315-321
Tytuł artykułu

Charakterystyka form sprzedaży bezpośredniej preferowanych przez podkarpackich producentów rolnych

Warianty tytułu
Description of Direct Sales Forms That are Preferred by Subcarpathia Farmers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono przegląd cytowanych w literaturze zagranicznej definicji i typologii form sprzedaży bezpośredniej produktów rolniczych. Omówiono wyniki badań dotyczące form sprzedaży bezpośredniej preferowanych przez bezpośrednich sprzedawców z województwa podkarpackiego.
EN
The article presents, as first in our country, a broad review of definitions quoted by foreign references as well as typology for direct sales forms of agricultural products. The second part of this article discusses the results of own research on direct sales forms that are preferred by Subcarpathia direct salers. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Bibliografia
  • Dziedzic S., Ziółkowski B., Bezpośrednia sprzedaż produktów rolniczych w opinii klientów, [w:] Polski konsument i przedsiębiorstwo na jednolitym europejskim rynku, red. Karwowski J., Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2005.
  • Dziedzic S., Sprzedaż bezpośrednia produktów rolnych na przykładzie gospodarstwa rolniczego z Niemiec, praca magisterska (nie publikowana), Rzeszów 2001.
  • Lochte B., Ab-Hof-Verkauf landwirtschaftlicher Erzeugnisse, Bonner Studie zur Wirtschaftssoziologie, Bd. 4, Verlag M. Wehle, Witterschlick, Bonn 1996.
  • Lotko K. i Kwoczała R., Tworzenie i rozwój sprzedaży bezpośredniej produktów rolnych w województwie opolskim, [w.] O produktach tradycyjnych i regionalnych. Możliwości a polskie realia, red. Gąsiorowski M., Fundacja Fundusz Współpracy, Warszawa 2005.
  • Musiał W., Otoliński E., Sprzedaż bezpośrednia produktów rolniczych w Austrii, "Wieś i Rolnictwo", 1997 nr 3 (96).
  • Pichler G., Lebensmittel aus bäuerlichen Betrieben in Spannunsfeld zwischen Produzenten und Konsumenten, "Förderungsdienst", nr 5, 1993, cyt. za: Musiał W., Otoliński E., Sprzedaż bezpośrednia produktów rolniczych w Austrii, "Wieś i Rolnictwo", 1997 nr 3(96).
  • Runowski H., Ograniczenia i szanse rolnictwa ekologicznego, SGGW, Warszawa 1996.
  • Schultes N., Direktvermarktung von Rindfleisch als neuer Weg einer Distribution, dargestellt am Beispiel des Rheinlandes, Dissertation, Aus der Zentrumsabteilung für Lebensmittelhygiene und -mikrobiologie der Tierärztlichen Hochschule, Hannover 2003.
  • Sznajder M., Trębacz A., Adamczyk G., Rynek rolny, nakładem autora, Poznań 1997.
  • Wirthgen B., Maurer O., Direktvermarktung. Verarbeitung, Absatz, Rentabilität, Recht, Ulmer, Stuttgart (Hohenheim) 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163186656
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.