PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 1 | 61-71
Tytuł artykułu

U podstaw metodologii nauk o zarządzaniu

Autorzy
Warianty tytułu
On the foundations of the methodology of management sciences
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule postawiono problem dotyczący istoty nauk o zarządzaniu i ich metodologii szczegółowej. Nauki o zarządzaniu zostały określone jako nauki projektowe. Właściwym dla takich nauk paradygmatem badawczym jest paradygmat realistyczny. Badania naukowe powinny koncentrować się na analizach krytycznych przypadków dobrego lub złego zarządzania. (abstrakt oryginalny)
EN
The article refers to the problems concerning the essence of management sciences and their detailed methodology. Management sciences were determined as design sciences. The realistic paradigm is the research paradigm suitable for such sciences. The scientific research should concentrate on the analyses of critical cases of good or bad management. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
61-71
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1. Aken v. J.E., (2004), Management research on the paradigm of the design sciences: the quest for field-tested and grounded technological rules, "Journal of Management Studies", nr 41/2, March.
  • 2. Antoszkiewicz J., (1982), Metody heurystyczne, PWE, Warszawa.
  • 3. Banaszyk P., (1987), Trójdzielna struktura nauki o organizacji i zarządzaniu, "Problemy Organizacji", nr 4.
  • 4. Burnes B., (2004), Managing change, Prentice Hall, Harlow.
  • 5. Collins J., Hussey R., (2003), Business research. A practical guide for undergraduate and postgraduate students, Polgrave Macmillan, New York.
  • 6. Harrigan K.R., (1983), Research methodologies for contingency approaches to business strategy, "Academy of Management Review", vol. 8, no 3.
  • 7. Hatch M.J., (2002), Teoria organizacji, WN PWN, Warszawa.
  • 8. Kreikebaum H., (1996), Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa.
  • 9. Lussato B., (1972), Introduction critique aux théories d'organisation, Dunod, Paris.
  • 10. Łastowski K., Nowak L., (1979), Zabieg krytycznej parafrazy, [w:] Konfrontacje i parafrazy. Poznańskie Studia z Filozofii Nauki, z. 4, PWN, Warszawa - Poznań.
  • 11. Marchesnay M., (2004), L'economie et la gestion sont - elles des sciences? Essaie d'epistemologie, "Cahier de l'EFRI", vol. 11, no 1, Univesite Montpellier 1.
  • 12. Maylor H., Blackmon K., (2005), Researching business and management, Plograve Macmillan, New York.
  • 13. Obłój K. (red.), (2003), Dominująca logika firmy, WSPiZ, Warszawa.
  • 14. Perry C., Riege A., Brown L., Realism rules OK: scientific paradigms in marketing research about networks, http://130.195.95.71:8081/www/ANZMAC1998/Cd_rom/Perry73.pdf
  • 15. Sekaran U., (2003), Research methods for business. A skill-building approach, J.Wiley & S., New York.
  • 16. Stachak S., (1997), Wstęp do metodologii nauk ekonomicznych, KiW, Warszawa.
  • 17. Szaniawski K., (1987), Hipoteza, [w:] Filozofia a nauka. Zarys encyklopedyczny, Ossolineum, Wrocław.
  • 18. Tokarski J. (red.), (1980), Słownik wyrazów obcych, PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163008953
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.