PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 1 | 60-70
Tytuł artykułu

Formy koordynacji pionowej w sektorze trzody w stanach zjednoczonych i w Danii

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pojęcie koordynacji pionowej definiowane jest jako sukcesywny transfer produktu od producenta do konsumenta, lub synchronizacja kolejnych etapów produkcji, z uwzględnieniem ilości, jakości i czasu przepływu produktu. Może ona być realizowana w oparciu o trzy podstawowe formy więzi ekonomicznej: wolny rynek, zawarcie kontraktu oraz nabycie tytułu własności. W opracowaniu przedstawiono rozwój koordynacji pionowej w sektorze trzody w USA oraz Danii. Omówiono również stosowane kontrakty handlowe i produkcyjne.
Rocznik
Numer
Strony
60-70
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1. Boessen Ch., Lawrence J., Grimes G.: Production and marketing characteristics of U.S. pork producers – 2003. Department of Agricultural Economics, University of Missouri-Columbia, Working Paper No AEWP 2004-04.
  • 2. Drabenstott M.: This little piggy went to market: will the New Pork Industry call the heartland home? Economic Review, Third Quarter 1998.
  • 3. Encyklopedia Agrobiznesu. Fundacja Innowacja, Warszawa 1998.
  • 4. Grimes G., Plain R.: U.S. Hog Marketing Contract Study. Department of Agricultural Economics, Working Paper No AEWP 2005-01, January 2005, Iowa State University.
  • 5. Hayenga M., Harl N., Lawrence D.: Impact of increasing production of marketing contract volume on acces to competitive markets. A report prepared for the Minnesota Department of Agriculture, January 2000.
  • 6. Hayenga M. L., Rhodes V. J., Grimes G., Lawrence J.: Vertical coordination in hog production. GIPSA, May 1996.
  • 7. Laursen Ch. M., Hundahl L. S., Strandskov J.: Vertical coordination in the Danish Hog/Pork Industry. The working paper No 61, January 1999.
  • 8. Lawrence J. D.: Long term hog marketing agreements. Iowa State University, University Extension, December 1994, file B3-35.
  • 9. Lawrence J., Grimes G., Hayenga M.: Production and marketing characteristic of U.S. pork producers. 1997-1998. Iowa State University, Staff Paper No 311, 1999.
  • 10. Lawrence J., Grimes G., Hayenga M.: Production and marketing characteristic of U.S. pork producers 2000. Iowa State University, Staff Paper No 343, 2001.
  • 11. Lawrence J., Grimes G., Hayenga M.: Production and marketing characteristic of U.S. pork producers 2004. Department of Agricultural Economics, University of Missouri-Columbia, Working Paper No AEWP 2004-04.
  • 12. Lawrence J. D., Hayenga M.: The U.S. pork and beef sectors: divergent organizational patterns, paradoxes and conflicts. Iowa State University, June 2002.
  • 13. Martinez S.: The U.S. pork industry as it changes consumers stand to benefit. Agricultural Outlook, ERS/USDA, December 1997.
  • 14. Martinez S.: Vertical coordination of marketing systems: lesson from the poultry, egg and pork industries. Agricultural Economic Report, USDA, April 2002 .
  • 15. Martinez S. W., Zering K.: Pork quality and the role of market organization. U.S. Department of Agriculture, ERS, Agricultural Economic, Report Number 835, Washington, DC; USDA 2004.
  • 16. Olesen H. B.: Organization of agricultural production, paper from Department of Economics and Nature Resources Royal Veterinary and Agricultural University, Denmark, 2002 r.
  • 17. Plain R.: Structural change in the pork industry. What it means for hog prices, meat consumption and the future of family farm. Referat na konferencję Marshall, Austin, Nebraska, March 2000.
  • 18. Ward C.: Beef, pork and poultry industry coordination. Oklahoma Cooperative Extension Service, Oklahoma State University, F-552.
  • 19. Woś A.: Rynek rolny w warunkach transformacji. Biuletyn Agencji Rynku Rolnego, Nr 10 (148), październik 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000162960669
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.