PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 25 Knowledge Acquisition and Management | 94-104
Tytuł artykułu

Data Maning Techniques and Business Intelligence Tools for Barriers to Entry Analysis and Management

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Bariery wejścia są uważane za ważną cechę w bieżącej strategii przedsiębiorstwa. Dzieje się tak, ponieważ mogą umożliwiać albo niwelować przewagę konkurencyjną nad innymi uczestnikami rynku. Ponadto mogą pomóc w budowaniu silnej pozycji rynkowej jeśli zostaną odpowiednio zbudowane. Ponieważ bariery wejścia są tak ważne, i ponieważ zmieniają się w czasie (tak samo jak inne elementy środowiska gospodarczego), wydaje się uzasadnionym wykorzystanie narzędzi komputerowych do procesu zarządzania barierami wejścia. W artykule wyszczególniono niektóre zalety systemów eksploracji danych i Business Intelligence używanych do zarządzania barierami wejścia. (AT)
EN
Barriers to entry are considered an important feature in enterprise’s everyday strategy. This is because they may enable or disable to gain a competitive advantage over other participants in the market. Moreover, they may give an enterprise a strong market position, if they are properly built. Because barriers to entry are so important, and because they change in time (as many other elements of the economic environment) it seems justified to use computer tools in the process of managing barriers to entry. In the paper some advantages of data mining and Business Intelligence systems used for barriers to entry management are pointed out. (original abstract)
Twórcy
  • Wrocław University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Abbey M., Corey M., Abramson I. (2002). ORACLE 9i. Przewodnik dla początkujących. Poznaj najnowszą edycję bazy danych Oracle. Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Aggarwal A.K. (2001). A taxonomy of sequential decision support systems. In: Proceedings of IS-2001: 4th Annual Informing Science Conference, e-Proceedings, June 19-22, 2001, Kraków, pp. 1-11.
  • Bain J. (1993). Barriers to New Competition: Their Character and Consequences in Manufacturing Industries. Augustus M. Kelley Publishers, USA [reprint oryginalnego wydania z 1956 r., Harvard University Press].
  • Barriers to Entry and Exit in UK Competition Policy (1994). A Report by London Economics for the Office of Fair Trading. OFTRP2, March.
  • Business Intelligence - nowe potrzeby i wymagania (2003). Strategie, February, Computerworld Custom Publishing, pp. 3-5.
  • Generowanie wiedzy dla przedsiębiorstwa. Metody i techniki (2004). Ed. M. Nycz, AE, Wrocław.
  • Gilbert R.J. (1989). Mobility barriers and the value of incumbency. In: Handbook of Industrial Orga¬nization. Eds. R. Schmalensee, R.D. Willig. Vol. 1, Elsevier Science Publishers B. V., pp. 475-535.
  • Hutt M.D., Speh T.W. (1997). Zarządzanie marketingiem. Strategia rynku dóbr i usług przemysłowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Kania K. (2003). Koncepcja systemu pozyskiwania wiedzy o funkcjonowaniu organizacji. In: Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą. Eds. M. Nycz, M.L. Owoc. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 975, AE, Wrocław, pp. 188-198.
  • Kiczmarowski G. (2003). Business Intelligence - istota i miary efektywności. Strategie, February, Computerworld Custom Publishing, pp. 6-7.
  • Kwaśnicka H., Śmiałek S. (2004). Metody wzorowane na naturze w zadaniach data mining. In: Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą. Eds. M. Nycz, M.L. Owoc. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 1011, AE, Wrocław, pp. 172-187.
  • Mach M.A. (2007). Temporalna analiza otoczenia przedsiębiorstwa. Techniki i narzędzia inteligentne. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 1154, Monografie i Opracowania 176, AE, Wrocław.
  • Matouk K. (2004). Zarządzanie wiedzą a systemy klasy Business Intelligence. In: Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą. Eds. M. Nycz, M.L. Owoc. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 1011, AE, Wrocław, pp. 210-223.
  • Orzechowski R. (2005). eBusiness Intelligence, e-mentor, no. 2 (9), April, pp. 66-70.
  • Porter M.E. (1999). Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. PWE, Warszawa.
  • Posner R.A., Easterbrook F.H. (1981). Antitrust cases, Economic Notes and Other Materials. West Publishing Co., St. Paul, Minn.
  • Przybyłowski K., Hartley S.W., Kerin R.A., Rudelius W. (1998). Marketing. Pierwsza polska edycja. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
  • Roddick J.F., Spiliopoulou M. (1999a). A bibliography of temporal, spatial and spatio-temporal data mining research. SIGKDD Explorations, vol. 1, no. 1, pp. 34-38.
  • Roddick J.F., Spiliopoulou M. (1999b). Temporal Data Mining: Survey and Issues. Research Report ACRC-99-007, Advanced Computing Research Centre, School of Computer and Information Science, University of South Australia.
  • Stoner J.A.E, Wankel Ch. (1996). Kierowanie. PWE, Warszawa.
  • Strategie marketingowe (1998). Ed. R. Krupski. Wydawnictwo „Leopoldinum” Fundacji dla Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
  • Whish R. (1993). Competition Law. Third Edition. Butterworth & Co (Publishers) Ltd., London.
  • Wolny W. (2004). Metody odkrywania wiedzy w systemach Business Intelligence. In: Systemy wspomagania organizacji SWO’2004. Eds. T. Porębska-Miąc, H. Sroka. AE, Katowice, pp. 379-386.
  • Zakrzewska D. (2002). Data mining in strategic planning of the enterprise. In: Proceedings of AICM-02: Artificial Intelligence in Control and Management, Łódź, September 25-26, 2002. Ed. J.S. Zieliński. Łódź, pp. 147-157.
  • Zarządzanie wiedzą w systemach informacyjnych (2004). Eds. W. Abramowicz, A. Nowicki, M. Owoc. AE, Wrocław.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000162806585
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.