PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 5 Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw | 276-284
Tytuł artykułu

Partycypacja w zarządzaniu strategicznym jako wyraz społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Strategic Management Participants in Socially Responsible Businesses
Języki publikacji
PL
Abstrakty
O ludziach w procesie zarządzania mówi się i pisze bardzo rzadko, a zdaniem autorki, ich motywacje , zaangażowanie i odpowiedzialność stanowią równie ważny, obok procedur i metod, jeśli nie ważniejszy aspekt zarządzania strategicznego. Autorka przedstawiła tradycyjne ujęcie kto i w jakim zakresie powinien być zaangażowany w proces zarządzania strategicznego, po czym pokazała jakich zmian należy dokonać, aby móc stosować zasady społecznej odpowiedzialności.
EN
Socially responsible behaviour of businesses can be associated with the ability to fulfil two principles: the principle of openness to complexity and diversity, and the principle of balance aspiration in this diversity. These two rules can be found in the way the participation in strategic management process is performed. In socially responsible companies one would expect high worker participation, which represents the openness to diversity, and strong leadership, which creates balance in the diversity and complexity. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Collins i.C., Od dobrego do wielkiego. Czynniki trwałego rozwoju i zwycięstwa firm, Jacek Santorski - Wydawnictwa Biznesowe, Wrocław 2003.
  • Dąbrowski B., Rostek R., Kurda W., Komunikacja: niedoceniona broń w zarządzaniu zmianą, "Harvard Business Review Polska" listopad 2003.
  • Faulkner D., Bosman C., Strategie konkurencji, Gebethner & Ska, Warszawa 1996.
  • Gosling J., Mintzberg H., Dlaczego efektywny menedżer musi myśleć na pięć sposobów, "Harvard Business Review Polska" październik 2004.
  • Hamel G., Strategy as revolution, "Harvard Business Review" July-August 1996.
  • Hill Ch.W.L., Jones G.R., Strategic Management Theory. An Integrated Approach, Houghton Miffin Company, Boston-New York 1998.
  • Kaleta A., Organizacja procesu zarządzania strategicznego, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 951, AE, Wrocław 2002.
  • Mintzberg H., The Rise and Fall of Strategic Planning, Prentice Hall, New York 1994.
  • Obłój K., Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1998.
  • Obłój K., Strategie sukcesu: jak proste reguły pozwalają wygrywać, "Harvard Business Review Polska" marzec 2003.
  • Obłój K., Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa 2002.
  • Senge P.M., Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 2000.
  • Stack J., The Great Game of Business, Currency Doubleday, New York 1992.
  • Stocki R., Jawne zarządzanie, "CXO Magazyn Kadry Zarządzającej" październik 2002.
  • Teerlink R., Harley-Davidson: od przywództwa dyrektywnego do partycypacyjnego, "Harvard Business Review Polska" czerwiec 2002.
  • Wojtyła K., Osoba i czyn, Polskie Towarzystwo Teologiczne, Kraków 1985.
  • Worthy J.C., Factors influencing employee morale, "Harvard Business Review" January 1950.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000162421136
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.