PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | nr 9 | 20-23
Tytuł artykułu

Uczenie się w organizacji z perspektywy zarządzania jakością

Autorzy
Warianty tytułu
Learning in Organization from Quality Management Perspective
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule przybliżono istotę uczenia się. Omówiono na czym polega zarządzanie procesem uczenia się oraz rodzaje uczenia się. Zwrócono uwagę na zjawisko "oduczania się" w organizacjach. Przedstawiono bariery dla uczenia się w organizacji.
EN
In the industrial economy the main source of competitive advantage was the ability do deliver technologically advanced products. The technical quality was one of the main distinguishing features of successful companies. In the 21C. technical quality has became relatively less important due to the proliferation of TQM philosophy. More and more companies worldwide, especially from the emerging markets have learned how to meet the western standards of quality. The therefore, the main battlefield in the marketplace is innovation and the ability to learn among companies and individual employees. Successful companies worldwide must learn how to ask the right questions and answer them in the form of innovative services and products. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
20-23
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1. A. Beamish, Learning from Work: Designing Organizations for Learning and Communication, Stanford University Press, 2007.
  • 2. J. Adair, Rozwijanie umiejętności przywódczych, Wolters Kluwer Business, Kraków 2007.
  • 3. Azmi F.T.: Mapping the Learn-Unlearn-Relearn Model. Imperatives for Strategic Management, European Business Review, Vol. 20, No. 3, 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000162383193
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.