PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 1014 Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem : między teorią a praktyką | 33-41
Tytuł artykułu

Wymiary analityczne społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa

Autorzy
Warianty tytułu
Analitical Dimensions of Social Responsibility of an Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono zagadnienie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa. Wskazano na przesłanki przemawiające za podejmowaniem przez przedsiębiorstwa społecznej odpowiedzialności. Opisano społeczne koszty działalności przedsiębiorstwa.
EN
The article undertakes an attempt of defining social responsibility of a firm in the dimension of its influence on goods and its efficiency of working both firms and societies as entities. This prevailing function in work dimension of social responsibility of a firm comes from many various internal and external premises. Social responsibility of a firm is both an idea and practice of its management in which the necessity of realization of definite ranges and of levels of consistent responsibility with credited ethical and delegated competences takes place.(original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Boulding K.E., Etyka i biznes, [w:] J. Grosfeld, Ponad ekonomią, Warszawa 1985.
  • Buchholtz R.A., Essentials of Public Policy for Management, Prentice Hall, New York 1990.
  • Frederic W.C., Corporate Social responsiveness: The Modern Dilemma, New York 1976.
  • Friedman M., The Social Responsibility of Business is to Increase its Profits, "New York Times Magazine", September 1970.
  • Newton L., The Internal Morality of Corporation, "Journal of Business Ethics" 1986.
  • Porter M.E., Kramer M.R., Filantropia przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej, "Harvard Business Review Polska", wrzesień 2003.
  • Robbins S.P., DeCenzo D. A., Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  • Sheldon 0., The Philosophy of Management, Pitman and Sons, London 1923.
  • Walczak-Duraj D., Podstawy socjologii, Łódź 1998.
  • Walczak-Duraj D., Ład etyczny w gospodarce rynkowej. Doświadczenia polskiej transformacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000161917829
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.