PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 14 Rachunkowość a controlling | 219-227
Tytuł artykułu

Controllingowy rachunek wyników szkoły wyższej

Autorzy
Warianty tytułu
Controlling Result Account of College
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono problem ośrodków odpowiedzialności i kosztów jako zasadniczej podstawy controllingowego rachunku wyników szkoły wyższej. Przedstawiono formułę oraz znaczenie controllingowego rachunku wyników szkoły wyższej.
EN
The need for using the controlling result account in a higher education school has been justified. The responsibility centres as a reference standard in that account have been separated and characterized as well as cost distinguished in the account. A formulae of the controlling result account in a higher education school has been adduced. The presented account implementation meaning has been emphasized and preconditions have been specified. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Czubakowska K., Rachunek wyników w procesie controllingu, [w:] Podstawy controllingu, red. E. Nowak, AE, Wrocław 1996.
  • Dziewiątkowski A., Controlling w zarządzaniu szkołami na podstawie doświadczeń Wyższej Szkofy Zarządzania w Częstochowie, [w:] Informacyjne wspomaganie controllingu, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 798, AE, Wrocław 1998.
  • Kral Z., Rozwiązania organizacyjne kontrolingu szkoły wyższej, [w:] Poszukiwanie modelu wyższej szkoły niepaństwowej, red. M. Dudek, Wyd. Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Legnicy, Legnica 2003.
  • Sierpińska M., Controlling jako metoda zarządzania niepubliczną szkolą wyższą, [w:] Poszukiwanie modelu wyższej szkoły niepaństwowej, red. M. Dudek, Wyd. Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Legnicy, Legnica 2003.
  • Siwoń B., Współczesne tendencje rozwoju rachunku kosztów i wyników, PWE, Warszawa 1972.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000161300890
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.