PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | Modelowanie preferencji a ryzyko '08 | 345-353
Tytuł artykułu

Zmiany preferencji konsumentów - modele oparte na automacie komórkowym

Warianty tytułu
Changes in Preferences of Consumers - Cellular Automaton Models
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono dwa modele zachowań konsumentów, model wpływu najbliższego otoczenia na zmianę preferencji konsumentów i model uwzględniający dodatkowo oddziaływanie reklamy na podejmowanie decyzji przez konsumentów. Działanie modeli oparto na działaniu dwuwymiarowego automatu komórkowego. Zachowanie konsumentów opisano regułami, które definiują postępowanie konsumenta na etapie t + 1 w zależności od zachowania jego otoczenia na etapie t oraz stwarzają możliwość przemieszczania się konsumentów w systemie.
EN
Two models of consumer behaviors were described, the model of the surroundings on consumer preference changes and the model with additional influence of the advertisement on the consumers decision making. Models operation was based on two-dimensional cellular automaton. The behavior of consumers was described with rules, which are defining the conduct of a consumer at the stage t + 1 depending on the surroundings behavior at the stage t, and also create the possibility of the migration of consumers in the system. (AT)
Bibliografia
  • Ławnicki J.S. (2005). Marketing sukcesu - partnering. Difin, Warszawa.
  • Kieżel E. (2000). Rynkowe zachowania konsumentów. AE, Katowice.
  • Kułakowski K. (2000). Automaty komórkowe. AGH, Ośrodek Edukacji Niestacjonarnej, Kraków.
  • Rudnicki L. (2000). Zachowanie konsumentów na rynku. PWE, Warszawa.
  • Smyczek S., Sowa I. (2005). Konsument na rynku. Zachowania, modele, aplikacje. Difin, Warszawa.
  • Sznajd-Weron K., Sznajd J. (2000). Opinion Evolution in Closed Community. International Journal of Modern Physics, C 11, 6, 1157-1165.
  • Sznajd-Weron K., Weron R. (2003). How Effective is Advertising in Duopoly Markets? Physica A, 324, 437-444.
  • Wolfram S. (2002). A New Kind of Science. Wolfram Media, Inc.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000160491913
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.