PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 5 | 6-9
Tytuł artykułu

Internacjonalizacja i globalizacja działalności przedsiębiorstw - tendencja XXI w.

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł prezentuje czynniki i istotę procesów internacjonalizacji i globalizacji. Następnie są analizowane teorie (modele) internacjonalizacji i globalizacji: model uppsalski, innowacyjne modele internacjonalizacji, koncepcja internacjonalizacji niekonwencjonalnej (symultanicznej), sieciowe podejście do internacjonalizacji, model born global, paradygmat OLI oraz OLIR. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
6-9
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • O. ANDERSEN, A. BUVIK, Firms' Internalization and Alternative Approaches to the International Customer/ Market Selection, "International Business Review" 2002, vol. 11, no. 3, s. 347.
  • P. ANDERSSON, Connected Internalisation Process: The Case of Internationalising Channel Intermediaries, "International Business Review" 2002, vol. 11, no. 3, s. 368-371.
  • L. BRYAN, J. FRASER, Getting to Global, "The McKinsey Quarterly" 1999, no. 4, s. 68-81.
  • P.J. BUCKLEY, J. CLEGG, N. FORSANS, K.T. REILLY, Increasing the Size of the "Country": Regional Economic Integration and Foreign Direct Investment in a Globalised World Economy, "Management International Review" 2001, vol. 41, no. 3, s. 252-253.
  • J.H. DUNNING, The Eclectic Paradigm of International Production: A Restatement and Some Possible Extensions, "Journal of International Business Studies" 1988, no. 19, Spring, s. 1-31.
  • J.H. DUNNING, Reappraising of the Eclectic Paradigm in the Age of Alliance Capitalism, "Journal of International Business Studies" 1995, vol. 26, no. 3, s. 475-476.
  • Globalizacja - Integracja - Transformacja. Główne problemy polityczne globalizacji, integracji europejskiej oraz transformacji politycznej Europy Środkowej i Wschodniej, pod red. R. BACKERA, J. MARSZAŁEK-KAWY, J. MODRZYŃSKIEJ, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2003, s. 21.
  • M. GORYNIA, B. JANKOWSKA, Teorie internacjonalizacji, "Gospodarka Narodowa" 2007, nr 10, s. 22.
  • G. KNIGHT, S.T. CAVUSGIL, The Born Global Firm: A Challenge to Traditional Internationalization Theory, "Advances in International Marketing" 1996, no. 8, s. 11-26.
  • T. KOWALIK, Konferencje - Polemiki - Recenzje: Stiglitz - z powrotem do Keynesa, "Gospodarka Narodowa" 2008, nr 5-6, s. 131-135.
  • P.W. LAMB, P.W. LIESCH, The Internalization Process of the Smaller Firm: Re-framing the Relationships between Market Commitment, Knowledge and Involvement, "Management International Review" 2002, vol. 42, no. l, s. 8.
  • T. LEVITT, The Globalization of Markets, "Harvard Business Review" 1983, vol. 61, no. 3, s. 92-102.
  • K. OBŁÓJ, Omówienia, Recenzje, Noty: M. Gorynia, Strategie zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw, "Przegląd Organizacji" 11/2007, s. 41.
  • Z. PIERŚCIONEK, Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998, s. 317.
  • S.P. ROBBINS, D.A. DECENZO, Fundamentals of Management. Essential Concepts and Applications, Pearson Education, Inc., Upper, Saddle River, New Jersey 2004, s. 91.
  • A. M. RUGMAN, The Myth of Global Strategy, "International Marketing Review" 2001, vol. 18, no. 6, s. 583.
  • J. RYMARCZYK, Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2004, s. 19.
  • J.N. SHETH, A. PARVATIYAR, The Antecedents and Consequences of Integrated Global Marketing, "International Marketing Review" 2001, vol. 18, no. l, s. 21.
  • J.E. STIGLITZ, Globalizacja, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004, s. 35.
  • G. SVENSSON, "Glocalization" of Business Activities: A. "Global Strategy" Approach, "Management Decision" 2001, vol. 39, no. 1-2; s. 9.
  • H.B. THORELLI, Networks: Between Markets and Hierarchies, "Strategic Management Journal" 1986, no. 7.
  • H. VERNON-WORTZEL, L.H. WORTZEL, Strategic Management in the Global Economy (I), John Wiley & Sons Inc., New York - Chichester - Brisbone - Toronto - Singapore 1997, s. 72.
  • J. W. WIKTOR, Internacjonalizacja a marketing międzynarodowy, w: Współczesne problemy marketingu międzynarodowego, (red.) J.W. Wiktor, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 1998, s. 25.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000158807878
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.