PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | z. 91 | 163-175
Tytuł artykułu

Rewolucja cyfrowa a rynek telemediów i rozrywki w Polsce

Autorzy
Warianty tytułu
Digital Revolution and the Tele Media and Entertainment Market in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule przeanalizujemy, jak nowoczesna technologia wywiera olbrzymi wpływ na niemal każdy aspekt życia ludzkiego, a jej szczególne znamiona widoczne są w świecie telemediów i rozrywki, jak media bezpośrednio wpływają na poziom rozrywki, która z kolei ma związek z ilością czasu poświęcanego na relaks, ale także na edukację, wpływa na nastroje, wywołuje różnorodne zachowania u olbrzymiej części społeczeństwa, jaką rewolucję w życiu człowieka spowodowały odkrycia ostatnich 40 lat w zakresie nowoczesnej technologii.(fragment artykułu)
EN
The development of new technology has an impact on the present state of the tele media and entertainment market, which is in a severe crisis in Poland. The media are no longer just an intermediary in the process of information exchange. They directly influence the level of entertainment and education of Polish society, for it the media that decide what is in, which artist is promoted, which songs are on top-lists, etc. Entertainment and science, arts and information as well as broadly understood communications are the notions which more and more often are in the focus of social, economic, political and psychological considerations. The dependence between the quantity and quality of entertainment and the level of education came into the spotlight. New technological discoveries made in the last 40 years have resulted in revolution in the life a human being, and especially facilitated the access to knowledge, opened the flow of information, facilitated communication and changed the world of entertainment. All this has happened in a very short time and evoked radical changes in the life of a man and society considered at both local and global scale. The sale of traditional music carriers stops functioning. At the same time the distribution via electronic channels has not gained momentum yet. It has an impact on a dramatic fall of tele clips' budgets, reduces the level of stage performance and also changes the character of the media, which describe the life and career of talent-lacking and often little educated pseudo-artists. Expenses of companies interested in reaching clients through relating with the entertainment world will bring more durable effects if they associate with education. It is in the interest of the whole show-biz environment that the level of entertainment and social education in the field of culture and arts should be raised. Perhaps this is the way to overcome the crisis. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
163-175
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Błoński M., Pecet w roku 2008, czyli co nowego w IT, PC World Komputer - Wiadomości; 31 października 2007, opracowano na podstawie tekstu "Your PC in 2008 and Beyond" Roberta Strohmeyera, dziennikarza PC World.
  • Cieślik E., Narodowy biznes kwitnie, "Nowe Życie Gospodarcze", z 18 maja 2008 r.
  • Firmy w rękach inżynierów, "Rzeczpospolita", z 28 maja 2008 r.
  • Florek M., Koniec końca świata - Rozowa z Rayem Hammondem, brytyjskim futurologiem, "Wprost", z 2 grudnia 2007 r.
  • Gates B., Rewolucja cyfrowa dopiero się zaczęła, "Przekrój", Nr 17-18, z 24 kwietnia 2008 r.
  • Kare-Silver de M., Rewolucja elektroniczna w handlu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.
  • Krupski R. (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005.
  • Ligos M., Mall Rats with a Wocial Conscience, "Soles & Market Management", 1999.
  • Niedzielewski D., Nokia Siemens Networks ujawnia plany, Computerworld "Wiadomości", z 4 grudnia 2007 r.
  • Olejniczuk-Merta A., Rynek młodych konsumentów, Wydawnictwo Delfin, Warszawa 2001, s. 198, za: Marketing z ludzką twarzą, "Marketing i Rynek", Nr 3/2000.
  • Orbisowski Ł., Urbaniuk J., Zostać gwiazdą? Nic prostszego, www.o2.pl, 2 czerwca 2008 r.
  • Szubrycht J., Lato muzycznych zombi, "Rzeczpospolita", z 21 lipca 2007 r.
  • "W Podróży", magazyn pokładowy iCC PKP Intercity, grudzień 2007 r.
  • Toffler A., Szok Przyszłości, Wydawnictwo Kurpisz S.A., Przeźmierowo 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000158763042
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.