PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 2 | 2 | 56-62
Tytuł artykułu

Dopuszczalność stosowania bonusów (premii pieniężnych), opustów i rabatów w świetle przepisu art. 15 ust. 1 pkt 4 uznk

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN
Admissibility of bonuses, rebates or discounts under the provisions of Article 15(1)(4) of the Combating Unfair Competition Act
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Przedmiotem artykułu jest analiza prawna zakazu pobierania od dostawców innych niż marża handlowa opłat za przyjęcie towarów do sprzedaży w sieciach handlowych sprzedawcy na gruncie przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz orzecznictwa Sądu Najwyższego, sądów powszechnych i doktryny, w szczególności w kontekście dopuszczalności pobierania od dostawców przez sieci handlowe rabatów, bonusów i opustów.
EN
This conference paper presents a legal analysis of the prohibition to charge suppliers fees other than a commercial margin for accepting goods for sale in accordance with the provisions of the Combating Unfair Competition Act, judgments of the Supreme Court, general jurisprudence and legal literature. Considered in particular is the admissibility of the use by retail chains of different categories of bonuses, rebates or discounts in their relations with suppliers.
Rocznik
Tom
2
Numer
2
Strony
56-62
Opis fizyczny
Daty
wydano
2013-02-12
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Banasiński C., Bychowska M., Utrudnianie dostępu do rynku poprzez pobieranie innych niż marża handlowa opłat za przyjęcie towarów do sprzedaży (art. 15 ust. 1 pkt 4 uznk), Przegląd Prawa Handlowego 2008, nr 4
  • Koncentracja i konkurencja w handlu artykułami spożywczymi i artykułami powszechnego użytku w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem sieci handlowych, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Warszawa 2005
  • Pawlik M., Premia pieniężna – rabat czy usługa?, Przegląd Podatkowy 2008, nr 1
  • Rusek J., Rabat czynem nieuczciwej konkurencji: o premiach pieniężnych raz jeszcze (artykuł dyskusyjny), Biuletyn Instytutu Studiów Podatkowych 2010, nr 2
  • Szajkowski J., O premiach pieniężnych… do skutku (polemika), Biuletyn Instytutu Studiów Podatkowych 2010, nr 2
  • Szwaja J. (red.), Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Komentarz, wyd. 3, C.H. Beck, Warszawa 2013
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.desklight-aa9cc478-9738-4164-aa60-8fe1cfbe2021
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.