PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 32 | 368-381
Tytuł artykułu

Zarządzanie wiedzą w organizacjach zorientowanych projakościowo w społeczeństwie informacyjnym – aspekty teoretyczne i praktyczne

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN
Knowledge management in quality-oriented organizations in the information society - theoretical and practical aspects
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
W artykule pokazano istotę, znaczenie i przydatność zarządzania wiedzą w organizacji, której działalność zorientowana jest na jakość. Wskazano na najważniejsze aspekty teoretyczne związane z zarządzaniem wiedzą w organizacji, warunkach społeczeństwa informacyjnego. Przedstawiono wyniki badań autora przeprowadzone wśród laureatów Polskiej Nagrody Jakości. Badaniem objęto wszystkich laureatów z lat 1995–2010. W artykule przedstawiono wyniki badań mające na celu potwierdzenie występowania elementów zarządzania wiedzą w pierwszym kryterium Polskiej Nagrody Jakości, jakim jest przywództwo.
EN
The author of the article presents the essence, the weight and utility of knowledge management in an organization orientated to quality. The most important theoretical aspects of organizational knowledge management were pointed in the paper. The author presented results of the research conducted among all the prizewinners of Polish Quality Award from 1995 to 2010. Results of the research presented in the paper aimed to confirm the presence of elements of knowledge management in the first criteria of Polish Quality Award – leadership.
Rocznik
Numer
32
Strony
368-381
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Błaszczuk A, Brdulak J.J, Guzik M., Pawluczuk A., Zarządzanie wiedzą w polskich przedsiębiorstwach, SGH, Warszawa 2004.
  • Ćwikliński M., Wiedza zarządzana kluczem sukcesu, „Manager” 1999, nr 4.
  • Edvinsson L., Malone A.S., Kapitał intelektualny, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2001.
  • Evans Ch., Zarządzanie wiedzą, PWE, Warszawa 2005.
  • Nowakowski K., Wiedza w organizacji – szanse i zagrożenia, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa” 2006, nr 1.
  • Perechuda K., Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 2005.
  • Probst G., Raub S., Romhardt K., Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekono-miczna, Kraków 2002.
  • Skrzypek A., Związki pomiędzy efektywnością organizacji i doskonaleniem jakości [w:] Wybrane aspekty zarządzania jakością, red. M. Salerno-Kochan, Wyd. Naukowe PTTŻ, Kraków 2013.
  • Skrzypek A., Przydatność pracowników wiedzy w doskonaleniu zarządzania w warun-kach GOW [w:] Pracownicy wiedzy w warunkach gospodarki opartej na wiedzy, red. E. Skrzypek, Wyd. UMCS, Lublin 2013.
  • Thomas D., Keithley T., Knowledge management Improves Performance, ACCE Inter-national Transaction” 2002.
  • Zimmerman K.A., Can you measure returm of Knowlewdge, KMW World Magazine, 2003, vol. 12.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.desklight-9b728a85-3785-4341-858d-ff5852be22b6
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.