Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | 15-16 | 107-119
Tytuł artykułu

Modernizm Josefa Albersa. Szkic do portretu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN
Modernism of Josef Albers. Sketch to the Portrait
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
Josef Albers, a German-born artist and educator, together with his peers, Johannes Itten, László Moholy-Nagy, and especially Walter Gropius, taught at Bauhas, led by the principle of „opening eyes”. After the Nazis took power in Germany, he emigrated to the United States and became affiliated with the Black Mountain College, North Carolina, also giving lectures at Harvard University, Yale University, University of Mexico, Catholic University of Santiago de Chile, Technology Institute of Lima in Peru, Hochschule für Gestaltung in Ulm, and University of Honolulu. His teaching method was influenced by Johann Heinrich Pestalozzi, Wilhelm Worringer and John Dewey, as well as Gestalt Psychology and color theory of Wilhelm Ostwald. Albers encouraged creativity, situational thinking, and use of the inductive method. His method of teaching art became outdated; however his influence has lasted, and especially his course on examination of colors is still used in Europe and the United States.
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
107-119
Opis fizyczny
Daty
wydano
2008–2009
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
ISSN
1643-1243
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.desklight-46e86dfb-4b32-4987-b764-03909ae74fea
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.