Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | z. 3/99 | 79--88
Tytuł artykułu

Eksperymentalne badania elementów napędu elektro-hydrostatycznego - akumulator hydropneumatyczny

Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
EN
Experimental investigation of components of a - hydro-pneumatic accumulator
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Praca została poświęcona prezentacji wyników badań eksperymentalnych wybranych elementów hybrydowego układu napędowego pojazdu. Rozważany układ napędowy składa się z napędu elektrycznego, który jest wspomagany akumulatorowym napędem hydrostatycznym. W pracy skoncentrowano się na prezentacji wyniki badań eksperymentalnych wybranego podzespołu napędu hydrostatycznego, jakim jest akumulator hydropneumatyczny. Prezentowane w pracy wyniki badań doświadczalnych dotyczyły identyfikacji rzeczywistych właściwości akumulatorów hydropneumatycznych oraz wyznaczenia ich charakterystyk podczas całego cyklu pracy. Przedstawione zostały badania służące identyfikacji parametrów akumulatora. Uzyskane wyniki badań doświadczalnych zostały porównane z przebiegami teoretycznymi. Badania właściwości akumulatora hydropneumatycznego zostały przeprowadzone celem identyfikacji parametrów wybranych elementów hybrydowego układu napędowego pojazdu. Na podstawie opracowanego matematycznego modelu układu napędowego pojazdu powstanie model numeryczny służący do badań pojazdu w wybranych sytuacjach drogowych.
EN
In this paper a battery-electric drive supported by a hydrostatic drive is considered. Such a drive can be employed for accelerating or breaking a vehicle. One of the main components of such drive system is hydro-pneumatic accumulator. In this paper results of experimental investigations of the hydro-pneumatic accumulator are presented. The presented experimental results are related to the identification of the properties of hydro-pneumatic accumulator and the determination of its characteristics during charging and discharging. The experimental results are compared with theoretical values. The analysis of the hydraulic accumulator will be used to propose a model of the drive in the form of an electro-hydrostatic-mechanical structure. That structure will be used in preliminary numerical studies of energy transmission and conversion processes during different stages of the vehicle movements.
Wydawca

Rocznik
Tom
Strony
79--88
Opis fizyczny
Bibliogr. 5 poz., rys., wykr.
Twórcy
autor
  • Instytut Pojazdów, Politechnika Warszawska
autor
  • Instytut Pojazdów, Politechnika Warszawska
  • Instytut Pojazdów, Politechnika Warszawska
Bibliografia
  • [1] Grzesikiewicz W., Knap L., Makowski M.: Matematyczny model napędu elektryczno-hydrostatycznego. TTS Technika Transportu Szynowego, EMI-PRESS, 2013.
  • [2] Knap L., Makowski M., Grzesikiewicz W.: Badania doświadczalne właściwości akumulatora hydropneumatycznego. Logistyka 2/2014.
  • [3] Krasucki J, Rostkowski A. Projektowanie hybrydowych elektrohydraulicznych układów napędowych. Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji Państwowego Instytutu Badawczego. Radom. 2010.
  • [4] Materiały handlowe firmy Ponar Wadowice dotyczące akumulatorów pęcherzowych firmy EPE Italiana dostępne 14.02.2014 na stronie internetowej pod adresem internetowym http://www.ponarsilesia.pl/var/files/246/pl/3660.pdf
  • [5] Materiały firmy Rexroth, dokumentacja techniczna akumulatora hydropneumatycznego - udostępniona przez firmę.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-e732791a-f83d-40a0-aa39-800d68c214d1
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.