Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 3 | 2920--2928
Tytuł artykułu

Zalety zastosowania modelu wsparcia logistycznego funkcjonowania agenta obsługi naziemnej w porcie lotniczym

Warianty tytułu
EN
The advantages of the logistic support simulation model usage of the handling agent at the airport
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Głównym zadaniem agenta obsługi naziemnej jest między innymi prowadzenie swojego przedsiębiorstwa w sposób gwarantujący prawidłowość funkcjonowania i eliminowanie zakłóceń na terenie portu lotniczego oraz zapewnienie ciągłości wykonywania obsługi naziemnej w zakresie objętym posiadanym zezwoleniem. W celu realizacji głównych założeń prawnych istotne jest prognozowanie możliwości wystąpień zakłóceń związanych z niezawodnością obiektów technicznych, prognozowanie natężenia połączeń lotniczych, strumienia pasażerów oraz posiadanych przez nich bagaży. Ważna jest także współpraca w zakresie planowania rozkładu połączeń z zarządzającym portem lotniczym w aspekcie możliwości zapewnienia odpowiedniej ilości zasobów technicznych oraz ludzkich w celu realizacji zadania na czas, uwzględniając przy tym możliwości wystąpienia zakłóceń na wejściu do systemu (statki powietrzne przylatujące z opóźnieniem). W artykule przedstawiono zalety wykorzystania opracowanego modelu wsparcia logistycznego funkcjonowania agenta obsługi naziemnej.
EN
The main task of handling agent, inter alia, conducting its business in a way that ensures the correct performance and restriction the failures at the airport, and ensuring continuity of ground handling services in the scope of its license. In order to achieve the main objectives of law is essential to forecasting the possibility of instances of failures associated with the reliability of technical objects, forecasting the flight operations, the streams of passengers and baggage. Also important is the cooperation in the field of schedule with the airport authorities in terms of the ability to provide the right amount of technical and human resources to carry out the task on time, taking into account the possibility of interference at the input to the system (aircraft arriving late). The article presents the advantages of the logistic support simulation model usage of the handling agent at the airport.
Wydawca

Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
2920--2928
Opis fizyczny
Bibliogr. 12 poz., rys., tab., wykr., pełen tekst na CD
Twórcy
  • Politechnika Wrocławska, Wydział Mechaniczny, Instytut Konstrukcji i Eksploatacji Maszyn, Katedra Logistyki i Systemów Transportowych, 50-370 Wrocław, ul. Wybrzeże Wyspiańskiego 27,, artur.kierzkowski@pwr.wroc.pl
autor
  • Politechnika Wrocławska, Wydział Mechaniczny, Instytut Konstrukcji i Eksploatacji Maszyn, Katedra Logistyki i Systemów Transportowych, 50-370 Wrocław, ul. Wybrzeże Wyspiańskiego 27,, tomasz.kisiel@pwr.wroc.pl
Bibliografia
  • 1. Airport Research Center, CAST Ground Handling - Simulation of Ground Handling Processes, Airport Research Center GmbH, Achen 2010
  • 2. Andersson K., Carr, F., Feron, E., Hall W.: Analysis and Modeling of Ground Operations at Hub Airports, 3rd USA/Europe Air Traffic Management R&D Seminar, Italy 2000.
  • 3. Andreatta, G., Brunetta, L., Odoni, A.R., Righi, L., Stamatopoulos, M.A., Zografos, K.G., 1999. A set of approximate and compatible models for airport strategic planning on airside and on landside. Air Traffic Control Quarterly 7, 291–317.
  • 4. ATR 72 Airplane Characteristics, Revision 05, France 1999,
  • 5. Boeing, 737 Airplane Characteristics for Airport Planning, Boeing Comercial Airplanes, Renton 2013
  • 6. Embraer 190, Airport Planning Manual, Revision 10, Sao Jose 2005,
  • 7. Konwencja o Międzynarodowym Lotnictwie Cywilnym, Dz. U z 1959 r., Nr 35, poz. 212, z późn. zm.
  • 8. Kwasiborska A., Badanie i modelowanie procesu obsługi naziemnej, Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2009,
  • 9. Manataki, I.E., Zografos, K.G., 2009. A generic system dynamics based tool for airport terminal performance analysis. Transportation Research C 17, 428–443.
  • 10. Pao-Yen Wu P., Mengersen K., A review of models and model usage scenarios for an airport complex system, 2013, Transportation Research Part A 47, 124–140
  • 11. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 maja 2009r. w sprawie obsługi naziemnej w portach lotniczych, Dz. U. Nr 83, poz. 695.
  • 12.Ustawa z dnia 3 lipca 2002r. Prawo Lotnicze, Dz. U. z 2002r., Nr 130, Poz. 1112.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-de72e29c-8c91-4774-b0a6-b4dc0a776d7a
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.