Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2017 | Nr 1-2 | 44--51
Tytuł artykułu

Analiza konsolidacji podłoża wzmocnionego wymianą dynamiczną pod nasypem Drogowej Trasy Średnicowej na odcinku G1

Warianty tytułu
EN
Consolidation analysis of the DTŚ G1 section embankment subsoil reinforced with the dynamic replacement method
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Przedmiotem artykułu jest analiza porównawcza wyników obliczeń konsolidacji podłoża wzmocnionego wymianą dynamiczną, pod nasypem drogowym, otrzymanych na podstawie wybranych podejść analitycznych i numerycznych z wynikami pomiarów in situ prowadzonych w trakcie budowy. W podejściu analitycznym zastosowano jednowymiarową teorię Terzaghiego oraz trójwymiarową teorię Barrona. W obliczeniach numerycznych zamodelowano etapową budowę nasypu w układzie dwuwymiarowym. Przeprowadzona analiza wykazała, że pomierzone osiadania podłoża pod budowanym nasypem były zbliżone do ustalonych w wyniku obliczeń.
EN
The paper presents the comparative consolidation analysis of road embankment subsoil reinforced with the use of the dynamic replacement method. The results obtained from selected analytical and numerical methods applied in the dynamic replacement column dimensioning were compared with in situ measurements. The embankment founded on strengthened soil was monitored during its completion. The measurements were taken with accuracy and the results can be considered trustworthy. The analytical approach uses the one-dimensional theory of Terzaghi and three-dimensional theory of Barron. The numerical calculations using FEM reflected the particular stages of the embankment construction in a two-dimensional system. The measured settlements and the results of the calculations (dimensioning) by two different approaches were coherent. The paper can be considered as a case study report.
Wydawca

Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
44--51
Opis fizyczny
Bibliogr. 11 poz., fot., rys.
Twórcy
autor
  • Menard Polska Sp. z o.o.
autor
  • Politechnika Śląska
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • 1. Pisarczyk S.: Geoinżynieria. Metody modyfikacji podłoża gruntowego. Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2005.
  • 2. Waniek G., Kwiecień S.: Analiza współpracy przyczółka mostowego z nasypem drogowym na podłożu gruntowym o małej sztywności. „Drogownictwo”, 9/2015, s. 302-305.
  • 3. Wiłun Z.: Zarys geotechniki. Warszawa 2010.
  • 4. Kanty P.: Consolidation of the surrounding of rammed stone column – experimental and computational analysis. Conference proceedings of 16th International Conference of PhD Students Juniorstav 2014, p. 250 (CD).
  • 5. Kanty P., Sternik K., Kwiecień S.: Numerical analysis of consolidation of embankment subsoil reinf orced with dynamic replacement stone columns. „Czasopismo Techniczne. Środowisko”, z. 2-Ś/2015, s. 79-100.
  • 6. Barron R.: Consolidation of fine-grained soils by drain wells. „Transactions ASCE”, 113, 1948, s. 718-742.
  • 7. Terzaghi K.: Theoretical Soil Mechanics. New York – London 1943.
  • 8. Priebe H.: Abschatzung des Setzungsverhaltes eines durch Stopfveriichtung verbesserten Baugrundes. „Die Bautechnik”, vol. 53 (5), 1976.
  • 9. Zimmermann Th., Truty A., Urbański A., Podleś K.: Manual Z_Soil. PC 2011 3D user manual, Theory, Tutorials and Benchmarks, Data Preparation. Elmepress International & Zace Services, Ltd. Switzerland 2011.
  • 10. Indraratna B., Redana I.: Numerical modeling of vertical drains with smear and well resistance installed in soft Clay. „Canadian Geotechnical Journal”, 37/2000, s. 13 2-145.
  • 11. Tan S., Tjahyono S., Oo K.: Simplified Plane-Strain Modeling of Stone-Column Reinforced Ground. „Journal of Geotechnical and Geoenvironmental Engineering”, 2/2008.
Uwagi
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-db293ba9-e38d-4c74-afc1-4f3d2b451d68
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.