Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | Nr 1 | 15-25
Tytuł artykułu

Modernizacja elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57, EN71 i EW60. Stan obecny i zamierzenia.

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN
Modernization of the electric traction units of series EN57, EN71 and EW60.The present state and the intentions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
W artykule opisano zmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne EN57, EN71 i EW60 eksploatowane w kraju, a wyprodukowane wcześniej przez Fabrykę Wagonów "Pafawag" Wrocław wiatach 1962 - 1990. Przedstawiono w nim zakres modernizacji e.z.t EN57-SPOT, EN57KM i EN57SKM (dla PKP Przewozy Regionalne, Kolei Mazowieckich i Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście) oraz EN71 i EW60 (dla Kolei Mazowieckich) zrealizowanych przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" przy udziale Instytutu Pojazdów Szynowych "Tabor" uczestniczącym w pracach projektowych, badawczych i w procesie dopuszczenia do ruchu po torach PKP PŁK S.A. wszystkich zmodernizowanych zespołów. Zaprezentowano również opisy ważniejszych zmodernizowanych układów i systemów oraz zamierzenia przyszłościowe odnośnie ich dalszej modernizacji.
EN
The modernized electric traction units EN57, EN71 and EW60 operated in the country, and produced earlier by the Fabryka Wagonów "Pafawag" Wrocław (wagons factory) in years 1962-1990 are described in this article. It is presented the range of modernization of the electric traction units EN57-SPOT, EN57KM and EN57 SKM (for PKP Przewozy Regionalne, Koleje Mazowieckie and Szybka Kolej Miejska in Trójmiasto) and EN71 and EW60 (for Koleje Mazowieckie) realized by the Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" (repair works) with participation the Instytut Pojazdów Szynowych "Tabor" (Rail Vehicles Institute) taking part in the design, test works and in the process of admitting to traffic on the tracks of PKP PŁK S.A. the all modernized units. The descriptions of the more important modernized assemblies and systems and the future intentions regarding their further modernization are also presented.
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
15-25
Opis fizyczny
Bibliogr. 10 poz., rys.
Twórcy
  • Instytut Pojazdów Szynowych " Tabor "
Bibliografia
  • [1] Biliński J., Marciniak Z: Modernizacje krajowych elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi ruchu aglomeracyjnego i podmiejskiego. Materiały konferencyjne XVIII Konferencji Naukowej Pojazdy Szynowe, Tom 2 str. 266-277. Katowice – Ustroń, 2008r.
  • [2] Kaska J., Pawlak Zdz., Sienicki A.: Modernizacja wózków typu 5B/6B do elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 i EN71. Pojazdy Szynowe, 2003 nr 4.
  • [3] Marciniak Z.: Propozycje modernizacyjne elektrycznych zespołów trakcyjnych ze szczególnym uwzględnieniem taboru eksploatowanego w lokomotywowni Kraków-Prokocim. Materiały Konferencyjne Kraków – Zembrzyce, 1996.
  • [4] Marciniak Z.: Propozycje modernizacyjne lokomotywy EP09 i elektrycznego zespołu trakcyjnego. Materiały Konferencyjne „Wybrane problemy transportu szynowego w 150 lecie kolei polskich” Kraków – Zakopane, 1997.
  • [5] Praca zbiorowa: Modernizacja elektrycznego zespołu trakcyjnego serii EW60 (6WEb). Technika Transportu Szynowego, 2007 nr 5÷6.
  • [6] Dokumentacja techniczno-ruchowa. Elektryczny zespół trakcyjny serii EW60 (6WEb). Praca ZNTK Mińsk Mazowiecki, 2007.
  • [7] Dokumentacja techniczno-ruchowa – Elektryczny zespół trakcyjny serii EN57: Praca ZNTK Mińsk Mazowiecki, 2005.
  • [8] Dokumentacja techniczno-ruchowa jednostki elektrycznej 5Bh+6Bh+5Bh. Opracowanie ZNTK Mińsk Mazowiecki, 2006.
  • [9] Dokumentacja techniczno-ruchowa – Elektryczny zespół trakcyjny EN57KM. Opracowanie ZNTK Mińsk Mazowiecki, 2007.
  • [10] Dokumentacja techniczno-ruchowa – Elektryczny zespół trakcyjny EN57SKM. Opracowanie ZNTK Mińsk Mazowiecki, 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-article-BUJ5-0029-0056
Identyfikatory
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.