PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | Nr 46 | 89-110
Tytuł artykułu

Protoptype satellite/inertial integrated system for determination of the movement vector of the object at the landborne environments. Part 2/2 - test results in Poland and performance evaluation

Autorzy
Warianty tytułu
PL
O prototypie połączonego systemu satelitarno-inercjalnego wyznaczającego wektor ruchu obiektów lądowych. Część 2/2 - rezultaty badań w Polsce i ocena działania systemu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
The objective of Part Two of this paper is to validate a prototype of an integrated navigation system linking Differential Global Positioning System DGPS and Inertial Measurement Unit IMLT, described in more detail in Part One of the sequence. Part Two demonstrates an actual performance of the prototype mounted on a dedicated land vehicle. The paper at first characterises the landborne test-beds. Then it presents the methodology and list some results from the vehicular DGPS/IMU navigation experiments. In the final part the paper addresses the issue of the accuracy and integrity of the navigation solution. It gives the accuracy-wise summary in function of the land-test areas and an institutional summary in terms of the prototype DGPS/1MU system efficiency appraisal. The paper concludes presenting a rationale for a number of vehicle satellite/inertial navigation applications in Poland.
PL
Część 2/2 pracy przeprowadza próbę oceny zintegrowanego satelitarno-inercjalnego systemu nawigacyjnego DGPS/IMU wykorzystując testy prototypu zamontowanego w samochodzie. We wstępie prezentuje się rozkład geograficzny poligonów testowych, dyskutuje ich własności fizyczne i przedstawia metodologię eksperymentów. Następnie podaje się pewne opracowanie danych doświadczalnych. Rozważania te przeprowadza się w funkcji własności fizycznych poligonów testowych i z punktu widzenia zjawiska wielodrożności, efektu przesłaniania sygnału GPS i telemetrii. Dyskutuje się zachowanie takich parametrów rozwiązania nawigacyjnego jak dokładność oraz ocena stopnia zaufania operatora do systemu ('integrity'). W podsumowaniu wyciąga się wnioski dotyczące możliwej eksploatacji systemu DGPS/IMU w lądowym środowisku nawigacyjnym w Polsce do 2000 roku.
Wydawca

Rocznik
Tom
Strony
89-110
Opis fizyczny
Bibliogr. 26 poz.
Twórcy
  • Polish Academy of Sciences, Space Research Centre, Astrogeodynamical Observatory, Borowiec near Poznań
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-article-BPP1-0007-0019
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.