PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | R. 88, nr 2 | 328-331
Tytuł artykułu

Design and Torque Profile Analysis of an Outer-rotor SR Motor with Different Winding Configurations

Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
PL
Projekt i analiza momentu silnika reluktancyjnego umieszczonego na kole pojazdu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
This paper presents an outer rotor in-wheel switched reluctance motor, designed for a cart type electric vehicle. Both of the short and fully pitched winding configurations are developed and analyzed considering the requirements of such a vehicle propulsion motor. Torque profiles and ripple ratios, which are the most important parameters of in-wheel applications are compared for various loading conditions. It is observed that with fully pitched configuration, torque output is increased. However, increasing ripple ratio makes this winding configuration inconvenient for in-wheel propulsion applications, unless any ripple control algorithm is applied.
PL
W artykule zaprezentowano przełączalny silnik reluktancyjny zaprojektowany do pojazdów elektrycznych. Zaprojektowano odpowiednią konfigurację uzwojeń uwzględniając wymagania pojazdu. Głównym wymaganiem był moment napędowy i pulsacje momentu.
Wydawca

Rocznik
Strony
328-331
Opis fizyczny
Bibliogr. 10 poz., rys., tab., wykr.
Twórcy
autor
  • University of Kocaeli, Izmit Vocational School, Arslanbey Yerleskesi, 41285, Kocaeli, Turkey, aytac@kocaeli.edu.tr
Bibliografia
  • [1] Xue X.D., Cheng K.W.E., Cheung N.C., Selection of Electric Motor Drives for Electric Vehicles, Australasian Univ. Power Engineering Conf., (2008), 1-6.
  • [2] Goto H., Suzuki Y., Nakamura K., Watanebe T., Ichinokura O., A multipolar SR motor and its application in EV, Magn. Mag. Mater. 290-291, (2005), 1338-1342.
  • [3] Xue X.D., Cheng K.W.E., Ng T.W., Cheung N.C., Multi- Objective Optimization Design of In-Wheel Switched Reluctance Motors in Electric Vehicles, IEEE Trans. Ind. Elec., 57 (2010), 2980-2987.
  • [4] Desai P.C., Krishnamurthy M., Schofield N., Emadi A., Novel Switched Reluctance Machine Configuration with Highe Number of Rotor Poles than Stator Poles, IEEE Trans. Ind. Elec., 57 (2010), 649-659.
  • [5] Cinar M.A., Erfan Kuyumcu F., Design and Drives Simulation of an In-Wheel Switched Reluctance Motor for Electric Vehicle Applications, Proc. IEEE-IEMDC'07, (2007), 50-54.
  • [6] Xue X.D., Lin J.K., Zhang Z., Ng T.W., Luk K.F., Cheng K.W.E., Cheung N.C., Study of Motoring Operation of In-wheel Switched Reluctance Motor Drives for Electric Vehicles, 3rd Int. Conf. on Power Elec. Sys. and Appl., (2009), 1-6.
  • [7] Lin J.K., Cheng K.W.E., Zhang Z., Xue X.D., Experimental Investigation of In-wheel Switched Reluctance Motor Driving System for Future Electric Vehicles, 3rd Int. Conf. on Power Elec. Sys. and Appl., (2009), 1-6.
  • [8] Madhavan R., Fernandes B.G., A Novel Axial Flux Segmented SRM for Electric Vehicle Application, XIX Int. Conf. on Electrical Machines., (2010), 1-6.
  • [9] Fenercioglu A., Dursun M., Design and Analysis of Outer Rotor In-Wheel Motor, Int. Rev. Electr. Eng., 6(2), (2011), 745-751.
  • [10] Mecrow B.C., New Winding Configuration for Doubly Salient Reluctance Machines, IEEE Trans. Ind. Appl., 32, (1996), 1348-1356.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-article-BPOB-0050-0077
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.