PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | R. 107, z. 2-A | 33-39
Tytuł artykułu

Mapy emocjonalne jako metoda diagnozy przestrzeni publicznych - na przykładzie miasta Poznania

Autorzy
Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
EN
Emotional maps as a method of public space diagnosis - on the example of the city of Poznań /
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
W artykule zaprezentowano sprawozdanie z badań przestrzeni publicznych Poznania. Wartościowanie przestrzeni publicznych przeprowadzono metodą ekspercką, biorąc pod uwagę rozkład przestrzenny odczuć użytkowników, związany z korzystaniem z tych miejsc. Wyniki badań przedstawiono na mapach wartości emocjonalnych miasta, które porównano z planami rozwoju Poznania zapisanymi w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
EN
The article presents a report from a study of Poznań public spaces. The public spaces were evaluated by the use of expert method, taking into account spatial arrangement of users feelings, related to the use of these places. The results of the study were presented on maps of emotional values of the city, which were compared to Poznań development plans included in the study on the conditions and directions of spatial development.
Wydawca

Rocznik
Strony
33-39
Opis fizyczny
Bibliogr. 11 poz.,
Twórcy
  • Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego, Wydział Architektury, Politechnika Poznańska
Bibliografia
  • [1] Bańka A., Społeczna psychologia środowiskowa, Wydawnictwo Naukowe "Scholar", Warszawa 2002.
  • [2] Bell P., Greene T., Fisher J., Baum A., Psychologia środowiskowa, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.
  • [3] Bonenberg W., Przestrzeń publiczna w osiedlach mieszkaniowych. Metoda analizy społecznoprzestrzennej, Wydawnictwo W.A. Politechniki Poznańskiej, Poznań 2007.
  • [4] Florida R., Cities and the creative class, Routledge, New York 2005.
  • [5] Kostof S., His majesty the pick: the aesthetics of demolition, [in:] Celik Z., Favio D., Ingersoll R., Streets, University of California Press, Berkeley 1994.
  • [6] Landry Ch., The creative city - a toolkit for urban innovators, Earthscan Publications, London 2000.
  • [7] Merleau-Ponty M., Fenomenologia percepcji, Wydawnictwo Aletheia, Warszawa 2001.
  • [8] Mitchell D., Cultural geography: a critical introduction, Blackwell Publishing, Oxford, Berlin 2003.
  • [9] Ponsard C., Ekonomiczna analiza przestrzenna, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 1992.
  • [10] Throsby D., Withers, G., The Economics of the Performing Arts, Edward Arnold, London 1993.
  • [11] Welsch W., Estetyka poza estetyką, Universitas, Kraków 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-article-BGPK-3223-2553
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.