PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | Nr 9-10 | 26-31
Tytuł artykułu

Koncepcja rewitalizacji linii kolejowej Wieliszew - Zegrze

Autorzy
Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
EN
The concept of revitalizing the rail line Wieliszew - Zegrze
Konferencja
Konferencja Naukowa "Drogi Kolejowe 2011" (16 ; 2011 ; Gdańsk / Gdynia)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Do 1 grudnia 1994 roku, kiedy kursowanie pociągów pasażerskich na linii nr 28 Wieliszew - Zegrze zostało zawieszone (uruchomiono w zamian komunikację autobusową PKP, która funkcjonowała do 2000 roku), stanowiła ona najwygodniejszą drogę prowadzącą z Warszawy nad sam brzeg Zalewu Zegrzyńskiego - jednego z najpopularniejszych miejsc wypoczynku i rekreacji mieszkańców stolicy. Ówczesny ruch kolejowy na całym odcinku Warszawa Gdańska - Legionowo - Zegrze/Tłuszcz zdecydowanie przewyższał jakość dzisiejszych połączeń uruchamianych na trasie linii "S-9" SKM Warszawa. Zawieszenie przewozów pasażerskich między Wieliszewem a Zegrzem znacznie przyspieszyło proces degradacji technicznej drogi kolejowej, w tym demontaż sieci trakcyjnej oraz zaburzenie ciągłości nawierzchni. Należy jednak podkreślić, że absolutnie nie są to zmiany nieodwracalne. Przedmiotem niniejszego referatu jest możliwie dokładna analiza aktualnego stanu technicznego linii kolejowej nr 28, w oparciu o wizję lokalną przeprowadzoną 22 maja 2011 roku i materiały udostępnione przez jej zarządcę (PKP PLK S.A.), a także rozważenie możliwości ponownego włączenia tej linii do sieci pasażerskich połączeń kolejowych Warszawskiego Węzła Kolejowego, szczególnie w kontekście sezonowych i weekendowych przewozów turystycznych.
EN
Passenger trains on the line No. 28 from Wieliszew to Zegrze were cancelled 1st December, 1994 and replaced by Polish State Railways. buses. Until this date railway had been the most comfortable way of reaching Zalew Zegrzyński, which is one of the most popular tourist attractions for Warszawa inhabitants. The former rail traffic from Warszawa Gdańska to Legionowo and Zegrze had been much better than today's connections offered on the line "S-9" by SKM Warszawa. Cancellation of passenger services between Wieliszew and Zegrze significantly accelerated the degradation of railway infrastructure, including the removal of all electric line and, in some cases, rails, bearers or ballast, however it should be noted, that this changes are not irreversible. The theme of this paper is analysis of current technical condition of the railway line No. 28, based on the fieldwork from 22nd May, 2011 and data provided by PKP PLK S.A. There was also considered if there is a possibility of reintegrating the line with rail network around Warsaw Railway Junction, especially in the context of seasonal and weekend tourist traffic.
Wydawca

Rocznik
Tom
Strony
26-31
Opis fizyczny
Bibliogr. 12 poz.,Fot., rys., tab.,
Twórcy
  • Zakład Dróg Kolejowych i Przewozów Instytut Kolejnictwa
Bibliografia
  • [1] Bałuch M., Program komputerowy „DIMO”, Warszawa 1998
  • [2] PKP PLK S.A., IZ Warszawa, Ewidencja infrastruktury na linii nr 28, 02.06.2011
  • [3] PKP PLK S.A., IZ Warszawa, Plan schematyczny st. Wieliszew
  • [4] PKP PLK S.A., Regulamin przydzielania tras pociągów 2010/2011, 02.06.2011
  • [5] PKP PLK S.A., Warunki utrzymania nawierzchni na liniach kolejowych Id-1 (D-1), Warszawa 2005
  • [6] PKP PLK S.A., Wykaz linii Id-12 (D-29), Warszawa 2009
  • [7] Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Sieciowe Rozkłady Jazdy Pociągów: 1981/1982, 1985/1986
  • [8] Strona internetowa CSŁiI w Zegrzu, http://www.cslii.mil.pl/artykuly/zkart5.html, 14.06.2011,
  • [9] Strona internetowa „Geoportal”, http://www.geoportal.gov.pl/, 14.06.2011
  • [10] Strona internetowa PIGTSiS, http://www.autobusowyrozkladjazdy.pl/, 14.06.2011
  • [11] Strona internetowa ZTM Warszawa, http://www.ztm.waw.pl/, 14.06.2011
  • [12] Strona internetowa „RozkladJazdy.pl”, http://www.warszawa.rozkladyjazdy.pl/busy/, 14.06.2011
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-article-BGPK-3223-2538
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.