PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | Nr 1 | 41-48
Tytuł artykułu

Znaczenie Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw (CSR) w zarzadzaniu przedsiębiorstwem

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN
The significance of Corporate Social Responsibility in the management of the company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Coraz częściej przedsiębiorstwa podejmują się działalności w zakresie społecznej odpowiedzialności (CSR). Działania te w wielu przypadkach maja charakter bardzo symboliczny i jednorazowy. Zdarza się jednak, że CSR traktowany jest jako pewnego rodzaju kompas w funkcjonowaniu firmy stanowiąc cześć jej filozofii działania. Przedsiębiorstwa, organizacje a zwłaszcza międzynarodowe korporacje, w coraz większym stopniu dążą do tego, aby determinujące elementy ich społecznej kultury przedstawić w postaci zwartych opracowań. Opracowań, które stanowią rdzeń programów etycznych. Kodyfikują one kulturę i tradycje, wyznaczając fundament na kanwie, którego projektowane są plany zamierzeń przedsiębiorstwa. Autorzy starali się przedstawić znaczenie programów etycznych w zarzadzaniu przedsiębiorstwem.
EN
More and more often companies undertake actions as part of corporate social responsibility (CRS). The actions are often symbolic and happen only once. However, sometimes CRS is treated as some kind of compass in the functioning of the company and constitute part of its philosophy. Enterprises, organizations and especially multinational companies, often strive for the determining elements of their social culture to be presented as concise studies. The Studies constitute the core of their ethical programmes. They codify the culture and tradition by laying the foundations for further plans of the enterprise. The authors attempted to present the significance of the ethical programmes in the management of the company.
Wydawca

Rocznik
Tom
Strony
41-48
Opis fizyczny
Bibliogr. 6 poz.,
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego Wydział Ekonomiczny
Bibliografia
  • 1. Gasparski W., Programy etyczne firm i ich projektowanie, Więcej niż zysk, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2001;
  • 2. Holme R., P. Watts, Corporate social responsibility: making good business sense, World Business Council for Sustainable Development, Genewa 2000;
  • 3. Hołówka J., Etyka w działaniu, Prószynski i Ska, Warszawa 2001;
  • 4. Kitson A., Campbell R., The Ethical Organisation: Ethical Theory and Corporate Behaviour, Macmillan Press, Londyn 1996;
  • 5. Rok B., Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii i Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004;
  • 6. Żemigła M., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa: budowanie zdrowej, efektywnej organizacji, Wolters Kluwer, Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-article-BGPK-3205-2436
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.