PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | Nr 7-8 | 42-47
Tytuł artykułu

Analiza prędkości komunikacyjnej autobusów oraz możliwość jej zwiększenia na odcinku Szczecin - Police

Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
EN
The analysis of bus schedule speed and the ability to increase it on route from Szczecin to Police
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
W artykule przedstawiono wyniki pomiarów średniej prędkości autobusu wybranej linii miejskiej, które prowadzono w różnych godzinach kursowania i warunkach przewozowych. Trasę przejazdu podzielono na trzy odcinki testowe, charakteryzujące się zmiennym natężeniem ruchu i przebiegające przez obszary o zróżnicowanej gęstości zaludnienia. Na podstawie uzyskanych danych dokonano szczegółowej analizy etapu, dla którego prędkości komunikacyjne były najmniejsze, starając się wskazać na możliwości ich zwiększenia. Uwzględniono przy tym skuteczność rozwiązań wprowadzonych w ostatnich latach, jak również propozycje dalszych zmian, mających wpłynąć na uprzywilejowanie pojazdów transportu zbiorowego, poprawę organizacji ruchu oraz wzrost użyteczności przestrzeni miejskiej. W tym względzie formułowane wnioski mają charakter bardziej ogólny, gdyż można je odnieść do innych rejonów o dużej ilości celów podróży.
EN
This paper presents results of the measurements of average speed of a bus of selected municipal line which were carried out at different operating hours and under different transport conditions. The route was divided into three test distances, being characterised by variable traffic volume and running through areas with different population density. Based on the obtained data, a detailed analysis was made for a distance for which schedule speeds were the lowest, trying to point to possibilities of increasing them. Additionally, the efficiency of solutions implemented in recent years was taken into considerations, as well as proposals for further changes which have to affect the privilege for public transport vehicles, improvement of traffic organisation and increase in urban space usability. In this respect, the formulated conclusions are of a more general character because they can be referred to other areas with a large number of destinations.
Wydawca

Rocznik
Tom
Strony
42-47
Opis fizyczny
Bibliogr. 9 poz.,Fot., rys., tab.,
Twórcy
autor
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych
Bibliografia
  • [1] Datka S., Suchorzewski W., Tracz M.: Inżynieria ruchu. Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 1999
  • [2] Gaca S., Suchorzewski W., Tracz M.: Inżynieria ruchu drogowego. Teoria i praktyka. Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 2009
  • [3] Komar Z., Wolek Cz.: Inżynieria ruchu, wybrane zagadnienia. Wydawnictwa Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1994
  • [4] Radzimski A.: Wpływ budownictwa mieszkaniowego na system komunikacji zbiorowej w Poznaniu. Autobusy - Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe, Radom 03/2009
  • [5] Tracz M., Allsop R. E.: Skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 1990
  • [6] Wesołowski J.: Miasto w ruchu. Przewodnik po dobrych praktykach w organizowaniu transportu miejskiego. Instytut Spraw Obywatelskich, Łódź 2008
  • [7] http://www.sppk.pl
  • [8] http://www.targeo.pl
  • [9] http://www.zditm.szczecin.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-article-BGPK-3205-2363
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.