PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | R. 107, z. 1-M | 13-21
Tytuł artykułu

Metody teorii grafów do modelowania przekładni planetarnych

Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
EN
Graph theory based methods used for modeling of planetary gears
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
W niniejszym artykule przedstawiono metody teorii grafów, które mogą być stosowane do modelowania przekładni planetarnych. Podano ogólne zasady modelowania oraz wyznaczono przełożenia przykładowej przekładni metodą grafów liniowych oraz konturowych. Porównano wyniki z klasyczna metodą Willisa.
EN
In the paper, the graph theory based methods are discussed. These methods have been applied for modeling of planetary gears. The general rules of modeling are listed. An exemplary planetary gear is analyzed by means of linear and contour graph approach. The results were compared with the outcomes obtained via classical Willis formulas.
Wydawca

Rocznik
Strony
13-21
Opis fizyczny
Bibliogr. 17 poz.,Rys., wz.,
Twórcy
autor
  • Wydział Budowy Maszyn i Informatyki, Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
Bibliografia
  • [1] Bonnell R., Hess R., Applications of signal-flow graph theory to epicyclic gear trains, IEEE Trans. on Autom. Control, No. 13, 1968, 594-595.
  • [2] Drewniak J., Zawiślak S., Synthesis of planetary gears by means of artificial intelligence approach especially graph-theoretical modeling, Solid State Phenomena, Vol. 164, 2010, 243-248.
  • [3] Drewniak J., Zawiślak S., Kinematical and dynamical analysis of closed kinematical chains using graphs and profile equations, PAMM – Proceedings on: Anwendung Mechanik und Mathematik, Vol. 9, No. 1, 2009, 547-548.
  • [4] Drewniak J., Zawiślak S., Linear-graph and contour-graph-based models of planetary gears, Journal of Theoretical and Applied Mechanics, No. 2, 2010, 415-433.
  • [5] Hsu C.H., Graph notation for the kinamatic analysis of differential gear trains, Journal of Franklin Institute, Vol. 329, No. 5, 1992, 859-867.
  • [6] Hsu C.H., Lam K.T., Lin Y.L., Automatic synthesis of displacement graphs for planetary gear trains, Math. Comput. Modelling, Vol. 19, No. 11, 1994, 67-81.
  • [7] Huang P.Y., Lu L.H., Chen D.Z., Gearing configuration arrangement for multi-speed epicyclic drive, Proceedings of the 13th CSME Annual Conference, Taipei, 1996, 68-73.
  • [8] Li X., Schmidt L.C., He W., Li L., Qian Y., Transformation of an EGT grammar: new grammar, new designs, ASME J. of Mechanical Design, Vol. 126, No. 4, 2004, 753-756.
  • [9] Marghitu D.B., Kinematic chains and machine components design, Academic Press, London 2005.
  • [10] Müller L., Przekładnie obiegowe, PWN, Warszawa 1983.
  • [11] Schmidt L.C., Cagan J., GGREADA: a graph grammar-based machine design algorithm, Research in Engineering Design, Vol. 9, 1997, 195-213.
  • [12] Tsai L.W., Enumeration of kinematic structures according to function, CRC Press, Boca Raton, FL 33487, USA, 2001.
  • [13] Tsai L.W., Magrab E.B., Mogalapalli S.N., A CAD system for optimisation of gear ratios for automotive automatic transmissions, Dept. of Mechanical Engineering, Univ. of Maryland, College Park, Maryland 20742, 1992.
  • [14] Uematsu S., An application of graph theory to the kinematic analysis of planetary gear trains, Int. Journal of the Japan Soc. for Precis. Eng., No. 31,1997, 141-146.
  • [15] Wojnarowski J., Kopeć J., Zawiślak S., Gears and Graphs, Journal of Applied and Theoretical Mechanics, Vol. 44, No. 1, 2006, 139-162.
  • [16] Zawiślak S., Graph-based methodology as a support of conceptual design of planetary gears, Teoria Maszyn i Mechanizmów, ed. J. Wojnarowski, M. Galicki, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2006, 405-411.
  • [17] Zawiślak S., Graph-based methodology as artificial intelligence tool for mechanical engineering design, rozprawa habilitacyjna, ATH, Bielsko-Biała 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-article-BGPK-3177-2208
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.