PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | Nr 3-4 | 36-41
Tytuł artykułu

Koleje dużych prędkości w świetle polityki zrównoważonego rozwoju transportu

Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
EN
High speed railway in the light of sustainable development transport policy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Jednym z podstawowych celów polityki transportowej jest zrównoważony rozwój transportu, uwzględniający ekonomiczną efektywność, ekologiczną racjonalność i społeczną zasadność. Koleje dużych prędkości spełniają wszystkie cele polityki transportowej UE: - zapewniają sprawny i efektywny transport umożliwiający wysoki poziom obsługi; - są przyjazne dla środowiska, - są rozwiązaniem innowacyjnym, przyczyniają się tym samym do upowszechnienia rozwiązań innowacyjnych w transporcie, w tym inteligentnych systemów transportowych. Spośród wszystkich zalecanych kierunków zrównoważonego rozwoju transportu jest to technologia, która, jak do tej pory odniosła największy sukces nie tylko wpisując się trwale w rozwój społeczno-gospodarczy, ale wręcz stając się wyznacznikiem nowoczesności.
EN
One of the main transport policy's aims is sustainable development which meets economic effectiveness, ecological rationality and public legitimacy. High speed railway fulfill all the transport policy's aims: - it guarantees efficient and effective transport, - protects the environment, - it is innovative - develops and brings to market tomorrow's innovative solutions in transport and intelligent transport systems. Among all the recommended directions of sustainable development of transport the high speed railway is a technology which achieved the greatest success - not only by taking the constant place in socioeconomic development but above all by becoming a modernity determinant.
Wydawca

Rocznik
Tom
Strony
36-41
Opis fizyczny
Bibliogr. 10 poz.,
Twórcy
  • Katedra Polityki Transportowej Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • 1. Definning an Environmentally Sustainable Transport System. Commission Export Group on Transport and Environment, Working Group I, September 2000, s.5.
  • 2. High speed rail. Fast track to sustainable. International Union of Railways (UIC), Nov.2010 ISBN 978-2-7461-1887-4
  • 3. Łukaszewicz P., Anderddon E.: Energy efficiency of High-speed Rail. Will higher cause increased energy consumption?. Rail Vehicles Royal Institute of Technology (KTH), Stockholm 2008.
  • 4. Por.: Utrzymać Europę w ruchu. Zrównoważona mobilność dla naszego kontynentu. Komisja Europejska. Dyrekcja Generalna ds. Energii i Transportu. Luxembourg 2006, s. 6,7
  • 5. Short J.: Environment, Global and Local Effects. W: Transport Growth in Question. 12th International Symposium on Theory and Practice in Transport Economics. ECMT, Lisbon 1992.
  • 6. Sustainable future for transport. Towards an integrated, technology-led and user-friendly system. European Communities, Luxembourg 2009, s. 8.
  • 7. Ten key transport and environment issues for policy markers. European Environment Agency, Copenhagen 2004, s. 23
  • 8. Walrave M.: Hochgeschwindigkeit in Europa: eine schlűssige Antwort auf die Herausforderung einer dauerhaften Mobilitat. Schinender Welt 1995, nr 8-9.
  • 9. White Paper. European transport policy for 2010: time to decide. Luxemburg 2001, s. 98
  • 10. Wojewódzka-Król K., Rydzkowski W.: Współczesne problemy polityki transportowej. PWE, s. 61-70.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-article-BGPK-3177-2188
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.