PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | R. 107, z. 1-NP | 93-110
Tytuł artykułu

E-learningowy kurs Inżynierii Wiedzy

Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
EN
Knowledge engineering e-learning course
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
W artykule opisano pojęcia dotyczące e-learningu i możliwości stosowania platform e-learningowych w kształceniu akademickim. Przedstawiono podstawowe zagadnienia związane z inżynierią wiedzy i budową systemów ekspertowych. Opisano koncepcję e-learningowego kursu "Inżynieria wiedzy", zaprojektowanego i zrealizowanego na platformie Moodle, dostępnej bezpłatnie. Opracowano strukturę wykładów, ćwiczeń i zadań do wykonania przez studentów. Opisano narzędzia Moodle do tworzenia testów i kolokwiów, łącznie z systemem ich oceny. Platformę edukacyjną z kursem "Inżynieria wiedzy" zainstalowano na serwerze uczelnianym PK. Z jej wersją demonstracyjną można się zapoznać bez logowania do systemu. Jest dostępna pod adresem: http://riad.usk.pk.edu.pl/[tylda]inwie/.
EN
This article focused on the concept of e-learning and potentiality of e-learning platforms for academic use. The basics of "Knowledge engineering" and expert systems construction were characterized. The "Knowledge engineering" e-learning course includes lectures, frameworks, exercises and assessments for students were described in details. Tools for editing tests and exams and evaluation of results were discussed as well. What is important this course was designed and implemented on Moodle e-learning platform. Finally Moodle and "Knowledge engineering" course were installed on our university server and are available with this link: http://riad.usk.pk.edu.pl/[tilde]inwie/. The demo version can be used without logging.
Wydawca

Rocznik
Strony
93-110
Opis fizyczny
Il., rys.,Bibliogr. 13 poz.,
Twórcy
autor
autor
  • Instytut Modelowania Komputerowego, Wydział Fizyki, Matematyki i Informatyki Stosowanej, Politechnika Krakowska
Bibliografia
  • [1] http://blackboard.cyfronet.pl/, Krakowski Kampus Wirtualny, odczyt z dnia 3.11.2009.
  • [2] http://pl.cel.agh.edu.pl/, Centrum e-learningu AGH, odczyt z dnia 3.11.2009.
  • [3] http://www.czn.uj.edu.pl/, Centrum zdalnego nauczania UJ, odczyt z dnia 3.11.2009.
  • [4] http://moodle.org/, Strona domowa platformy e-learningowej Moodle, odczyt z dnia 3.11.2009.
  • [5] http://docs.moodle.org/en/Teacher_documentation, Moodle – Teacher documentation, odczyt z dnia 3.11.2009.
  • [6] Bednarz J. et al., Multimedia w dydaktyce, Siemens AG, 2002, podręcznik do kursu realizowanego w ramach projektu „Młodzież i wiedza” przez firmę Simens.
  • [7] http://www.aitech.pl/, Wortal „Sztuczna inteligencja”, Witryna firmy AITECH, odczyt z dnia 3.11.2009.
  • [8] Dokumentacja pakietu SPHINX, produkt firmy AITECH.
  • [9] Michalik K., PC-Expert: Szkieletowy system ekspercki w języku logiki, [w:] Systemy wspomagania decyzji – aspekty metodologiczne, red. H. S r o k a, AE, Katowice 1988.
  • [10] Oleksy S., Olejarz K., Analiza możliwości zastosowania pakietów SPHINX, praca inżynierska, promotor dr hab. inż. Antoni Ligęza, Tarnów 2006.
  • [11] Oleksy S., E-nauczanie inżynierii wiedzy w systemie Moodle, praca magisterska, promotor dr inż. Bogumiła Mrozek, recenzent prof. Tadeusz Burczyński, Kraków 2009.
  • [12] Kuzak T., E-learning we współczesnej szkole wyższej, materiały konferencyjne nt. „E-learning w społeczeństwie wiedzy”, red. A. Chrząszcz, J. Kusiak, Łódź 2005.
  • [13] Nojszewski D., Platformy e-learningowe w polskich instytucjach edukacyjnych, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul_v2.php?numer=2&id=20, E-mentor 2/2003, czasopismo wydane przez SGH, dostępne w wersji internetowej, odczyt z dnia 3.11.2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-article-BGPK-2743-0721
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.