PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | R. 105, z. 8-M | 87-96
Tytuł artykułu

Monitor diagnostyczny stanu okładzin ciernych hamulców pojazdów samochodowych

Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
EN
Diagnostic monitor of the vehicle braking system pads wear
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
W niniejszym artykule przedstawiono możliwości rozwoju systemu diagnostyki pokładowej hamulców samochodów osobowych. W zakresie kontroli elementów mechanicznych zaprezentowano nowy monitor diagnostyczny pozwalający na ocenę nierównomierności sił hamujących. Zaproponowano strategie decyzyjne pozwalające minimalizować błędy w diagnostycznej ocenie stanu elementów układu hamulcowego.
EN
The paper presents the development of the on board system for diagnostics of the car brakes. The new diagnostic monitor of the brake pads wear and the sensor for the foreseeing the intensity of the pads wear is presented. The strategies of the diagnostic fault signalization for the on board diagnostic systems are presented: strategy of the symptom confirmation with moving average and statistical analysis of the tests.
Słowa kluczowe
Wydawca

Rocznik
Strony
87-96
Opis fizyczny
Bibliogr. 9 poz.,Wykr., wz., rys.,
Twórcy
autor
autor
  • Instytut Pojazdów Samochodowych i Silników Spalinowych, Wydział Mechaniczny, Politechnika Krakowska
Bibliografia
  • [1] Bleckmann H.W. et al., The compact 4 wheel anti skid system with integral hydraulic booster, SAE Paper series 830483, Detroit, USA 1983.
  • [2] Automotive Handbook, Bosch, 4th Edition, SAE 1996.
  • [3] Gajek A., Stanowiskowa metoda diagnozowania układów przeciwblokujących samochodów osobowych, III International Congress of Technical Diagnostics’ 2004, Polskie Towarzystwo Diagnostyki Technicznej przy Wydz. Nauk Technicznych PAN, Poznań 09/2004.
  • [4] Gajek A., Modelowanie i analiza układu samochód–stanowisko bębnowe do badań i diagnostyki hamulców, Monografia nr 280, Wyd. Politechniki Krakowskiej, Kraków 2002.
  • [5] Merkisz J., Mazurek S., Pokładowe systemy diagnostyczne pojazdów samochodowych, WKiŁ, Warszawa 2002.
  • [6] Schwall L.M., Baker B., Gerdes J.C., Forhert T., A probabilistic Vehicle Diagnostic System Using Multiple Models, American Association for Artificial Intelligence, 2003.
  • [7] Gissingera G.L., Menard b C., Constans A., A mechatronic conception of a new intelligent braking system, Control Engineering Practice 11/2003.
  • [8] Gajek A., Walczak S., Analiza wpływu nierównomierności sił hamowania na stateczność ruchu samochodu, Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej, Mechanika 76, Politechnika Świętokrzyska, Kielce 2002.
  • [9] Hirschberg W., Rill G., Weinfurter H., User-Appropriate Tyre-Modeling for Vehicle Dynamics in Standard and Limit Situation, Vehicle System Dynamics, Vol. 38, (2002), 103-125.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-article-BGPK-2617-0144
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.