PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | R. 104, z. 1-E | 147-157
Tytuł artykułu

Obciążalność prądowa górnej sieci trakcyjnej

Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
EN
Current-carrying capacity of overhead contact line /#[Tyt.równol.] $1
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
W artykule przedstawiono wyniki testów i badań obciążalności prądowej górnej sieci trakcyjnej. Obciążalność prądowa sieci trakcyjnej jest zależna od materiału przewodów jezdnych i lin nośnych, maksymalnej dopuszczalnej temperatury, kształtu i wymiarów, stanu powierzchni, ruchu powietrza i innych. Zaprezentowano także wzory i zależności, które mogą być użyte do obliczeń poziomu i szybkości zmian temperatury podczas przepływu prądu. Wykazano wpływ prędkości ruchu powietrza oraz stanu powierzchni elementów sieci trakcyjnej na jej obciążalność prądową. W artykule zamieszczono również wyniki obliczeń obciążalności prądowej przewodu jezdnego typu DjpS150 (przewód z CuAg o przekroju 150 mm2), lin nośnych typu L120 i L150 (o przekroju 120 i 150 mm2) oraz sieci trakcyjnej. Wszystkie obliczenia wykonywano dla maksymalnych dopuszczalnych temperatur podanych w normie PN-EN 50119 oraz zgodnie z .nowymi. wymaganiami. Porównano także wyniki pomiarów i obliczeń temperatury lin nośnych typu L120 i L150 oraz przewodu jezdnego typu DjpS150.
EN
The paper presents results of tests and studies of current-carrying capacity of overhead contact line (OCL). Current-carrying capacity of OCL depends on materials of contact wires and catenaries, maximum acceptable temperatures, shape and sizes, surface condition, motion of air and others. In the paper are presented formulas and dependences which can be used for calculations of value and changes rate of temperature, when passage of current is presented. One part of the paper presents influence of air motion speed and surface condition of OCL elements on current-carrying capacity of OCL. Calculation results of current-carrying capacity for contact wire type DjpS150 (CuAg wire of 150 mm2 cross-section), catenaries types L120 and L150 (120 mm2 and 150 mm2 cross-section) and OCL are presented. All calculations were made for maximum acceptable temperatures given in PN-EN 50119 standard and for "new" requirements. In the last part of the paper comparisons of results of tests and calculations of temperature for catenaries types L120 and L150 and contact wire type DjpS150 are presented.
Wydawca

Rocznik
Strony
147-157
Opis fizyczny
Bibliogr. 10 poz.,Wz., wykr., tab.,
Twórcy
autor
autor
autor
  • Centrum Naukowo-Techniczne Kolejnictwa, ul.Chłopickiego 50, 04-275 Warszawa
Bibliografia
  • [l] Decyzja Komisji 733/2002/WE z dnia 30 maja 2002 r. dotycząca technicznej specyfikacji dla interoperacyjności podsystemu energia transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości określonego w art. 6 ust. l dyrektywy 96/48/WE, Dz. Urz. WE L 245, 280-369.
  • [2] Kryński J., Elektryczne aparaty rozdzielcze, PWN, Łódź-Warszawa 1964.
  • [3] Maksymiuk J., Aparaty elektryczne. WNT, Warszawa 1992.
  • [4] PN-E-90081:1974 Elektroenergetyczne przewody gole. Przewody miedziane.
  • [5] PN-E-90090:1996 Przewody jezdne z miedzi i miedzi modyfikowanej.
  • [6] PN-EN 50119:2002(U) Zastosowania kolejowe. Urządzenia stacjonarne. Sieć jezdna górna trakcji elektrycznej.
  • [7] PN-EN 50149:2002(U) Zastosowania kolejowe. Urządzenia stacjonarne. Trakcja elektryczna. Profilowane druty jezdne z miedzi i jej stopów.
  • [8] PN-EN 50388:2005 Railway applications - Power supply and rolling stock -Technical criteria for the coordination between power supply (substation) and rolling stock to achieve interoperability.
  • [9] UIC 799-1:2000 Characteristics of direct-current overhead contact system for lines worked at speeds of over 160 km/h and up to 250 km/h
  • [10] www.imgw.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-article-BGPK-2161-8376
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.