PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | R. 101, z. 6-M | 239-246
Tytuł artykułu

The concept of the variable compression ratio engine as a versatile solution for Otto and Diesel

Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
PL
Koncepcja silnika o zmiennym stopniu sprężania jako uniwersalne rozwiązanie dla silników Otto i Diesel
Konferencja
KONMOT-AUTOPROGRES (2004 ; Kraków)
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Fuels and reciprocating piston engines represent a nearly natural symbiosis because they very much depend on each other. Engines do not work without fuels. Without internal combustion engines there would be no need of fuels. This fact emphasises the need for cooperation between oil companies and automobile industry for present and future developments. Although a great many reservations exist today about producing fuel in this manner, fuel production from biomass would be seen the best path to realizing the ideals [1]: "Man must learn to produce energy for his needs in the same way in which he learned in the past to produce his food". The single fuel concept - with alternative cetane or octane additives- provides the better ecology and energy advancements of internal combustion engines. In more recent times ecological requirement lead to antagonistic relations: high economy versus good ecological properties. In this paper is given a survey of internal combustion engines development and framework directions for contribution to improvement of its economic and ecological characteristics. The ideal version ought to possess variable basic characteristics. We believed that single fuel concept with flexible Otto or Diesel cycles and variable compression ratio can be best power units for future vehicles.
PL
Paliwa i spalinowe silniki są naturalnie związane, gdyż paliwo jest konieczne do działania silników. Ten fakt uwydatnia potrzebę współpracy przemysłu paliwowego i samochodowego dla teraźniejszego i przyszłego rozwoju. Chociaż istnieje dużo ograniczeń w dzisiejszym sposobie produkcji paliw, to produkcja paliwa z biomasy okaże się najlepszą drogą dla realizacji następującej myśli: "Człowiek musi uczyć się produkować energię dla siebie w ten sam sposób, jak uczył się w przeszłości produkować żywność". Koncepcja jednego rodzaju paliwa - z alternatywnymi dodatkami cetanu lub oktanu - prowadzi do lepszego stanu ekologicznego oraz postępów w energetycznych procesach zachodzących w silnikach wewnętrznego spalania. Ostatnimi czasy ekologiczne wymagania doprowadziły do antagonistycznych wyborów - wysokiej ekonomiczności lub dobrych właściwości ekologicznych. W niniejszej pracy przedstawiono przegląd rozwoju silników wewnętrznego spalania oraz główne kierunki prowadzące do poprawy ich charakterystyk ekonomicznych i ekologicznych. W idealnej wersji silniki powinny posiadać zmienne podstawowe parametry regulacyjne. Autorzy są przekonani, że koncepcja jednego rodzaju paliwa w połączeniu z elastycznym obiegiem Otto lub Diesla i zmiennym stopniem sprężania może być najlepsząjednostką napędową dla pojazdów przyszłości.
Słowa kluczowe
Wydawca

Rocznik
Strony
239-246
Opis fizyczny
Bibliogr. 11 poz.,Il., rys., wykr.,
Twórcy
autor
autor
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-article-BGPK-2161-8316
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.