PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | R. 14, nr 5-6 | 73-79
Tytuł artykułu

Właściwości silników spalinowych w aspekcie ochrony środowiska

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN
Properties of diesel engines in the aspect of the environmental preservation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Zwiększenie wymagań ochrony środowiska dotyczy coraz częściej szynowej trakcji spalinowej. Silniki lokomotyw spalinowych muszą obecnie spełniać coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin. Możliwość spełnienia tych wymagań przez silnik spalinowy jest ograniczona. Zna.czącą rolę w tym aspekcie odgrywają układy oczyszczania spalin, które wraz z odpowiednią jakością paliw (zawielkością siarki) umożliwiają spełnienie limitów toksyczności spalin.
Wydawca

Rocznik
Strony
73-79
Opis fizyczny
Bibliogr. 19 poz.,Fot., rys., tab., wykr
Twórcy
autor
  • Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Pojazdów Szynowych w Poznaniu
Bibliografia
  • [1] Balon T.: Locomotive Emissions Assessment and Diesel Emission Reduction Options. New England Railroad Club Expo 2006, Boston 2006.
  • [2] Bayhan M.: Exhaust emission control and catalytic conversion. KONES'97 Szczyrk-Bielsko-Biata 1997
  • [3] Christoffersen P., Frederiksen S., Mikkelsen S.: Progress in SCR DeNOx and silencing technology for diesel engine exhaust systems. FISITA F98CIM1, Paris 1998.
  • [4] Cornnig Technical Seminar Diesel - Environmental Products DMsion. Wiesbaden. 2002.
  • [5] Delarue C.: Diesel car engines - the feasibility of very Iow exhaust emission. Renault SA. FISITA F98P015, Paris 1998.
  • [6] Diesel retrofit emissions control solutions. www.jmcatalysts.com. Pensylwania 2008.
  • [7] Directive 2004/26/EC of the European Parliament and of the Council amending Directive 97/68/EC on the approximation of the laws of the Member States relating to measures against the emission of gaseous and particulate pollutants from internal combustion engines to be installed in non-road mobile machinery. 21.04.2004.
  • [8] Dyrektywa 97/68/EC Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie zbliżenia ustawodawstwa państw członkowskich odnoszących się do środków dotyczących ograniczenia emisji zanieczyszczeń gazowych i pyłowych z silników spalinowych montowanych w maszynach samojezdnych nieporuszających się po drogach. 16.12.1997
  • [9] Halder M.. Rail Diesel Study. Introduction and Presentation of WP 1 results. Final Workshop. Paris 2006.
  • [10] Iden M.. Engines of Change. Progress and Challenges in Reducing Exhaust Emissions from North American Diesel Locomotives. American Society of Mechanical Engineers, California 2006.
  • [11] Karta UIC 623-2, Badania homologacyjne silników spalinowych pojazdów napędowych. Wyd. 3, kwiecień 2005.
  • [12] Karta UIC 624 Badanie emisji gazów wydechowych silników spalinowych trakcyjnych. Wyd. 2, kwiecień 2003.
  • [13] Kittelson D.: Engines and Nanoparticles: A Review, Journal of Aerosol Science. No. 29, 1998.
  • [14] Kruczyński S., Bielińska A., Przytuski J.: Problemy katalitycznego ograniczenia emisji tlenków azotu w silnikach o zaptonie samoczynnym. Materiały niepublikowane, Warszawa 1997
  • [15] Marciniak Z., Pielecha L.: Protokół z badań toksyczności spalin silników zespotu trakcyjnego typu Y Opracowanie IPS „Tabor" Poznań 2008.
  • [16] Marciniak Z., Pielecha L.: Protokół z badań toksyczności spalin zespotu trakcyjnego typu MR/MRD. Opracowanie IPS „Tabor" Poznań 2007
  • [17] Materiały firmy Volkswagen, 2007
  • [18] Merkisz J.: Emisja cząstek stafych przez silniki spalinowe o zaptonie samoczynnym. Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 1997
  • [19] www.handling-adblue.co.uk
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-article-BGPK-2073-7873
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.