PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2006 | R. 38, nr 6 | 4-7
Tytuł artykułu

Wpływ wiedzy na kształtowanie strategii przedsiębiorstw

Autorzy
Warianty tytułu
EN
Impact of a knowledge base on business strategy definition
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Zdobywanie wiedzy i dzielenie się nią jest podstawą sukcesu firm prowadzących działalność w warunkach zmienności bliższego i dalszego otoczenia.
EN
The article discusses the development of knowledge-based economy. Its major part is devoted to presenting two solutions related to this sphere. One is the Balanced Scorecard - a tool for implementing business strategies. The other is the Complex Scorecard that provides guidelines for management transformations leading to increased profitability without compromising business ethics.
Wydawca

Czasopismo
Rocznik
Strony
4-7
Opis fizyczny
Bibliogr. 27 poz.
Twórcy
autor
Bibliografia
  • 1. E. Skrzypek, Ouality Management Systems as a Basis of Competitiveness of an Enterprise Against the Background of Globalization and Lisbon Strategy, w: S. Bukowski (red.) The Dilemans of Economic Policy Development and Regional Economic Integration, Higher Finance& Banking School in Radom, 2005,
  • 2. E. Skrzypek, Ekonomiczne aspekty zarządzania jakością w przedsiębiorstwie, w: Techniczne i ekonomiczne aspekty jakości, SGH Warszawa 2000.
  • 3. M. Bielski, Organizacja: istota, struktury, procesy. Wyd. Uniwersytet Łódzki, Łódź 1992.
  • 4. K. Bolesta-Kukułka, Świat organizacji w: Zarządzanie. Teoria i praktyka, pr. zbiorowa pod red. A. K. Koźmińskiego i W. Piotrowskiego, PWN Warszawa 1993.
  • 5. P. Drucker, Zarządzanie w czasach burzliwych, Nowoczesność sp. z o o Warszawa 1995,
  • 6. A, Zaliwski, Korporacyjne bazy danych, PWE Warszawa, 2000.
  • 7. J. Naisbitt, Megatrendy, Zysk i Spółka, Wyd. S.C. Poznań 1997
  • 8. M. Crozier, Przedsiębiorstwo na podsłuchu, PWE Warszawa 1993.
  • 9. E. Skrzypek, G. Grela, Informacja jako zasób niematerialny w warunkach globalizacji, Annales Univerisitatis Mariae Curie-Skłodowska, S,H Oeconomia, Vol. XXXIX, Lublin, 2005.
  • 10. Ch. Jonscher, Życie okablowane, Warszawskie Wyd. Literackie Muza S.A. Warszawa 2001.
  • 11. Wikipedia, http://pl.wikipedia.org stan na 23.02.2005
  • 12. E. Skrzypek, Asymetria informacji i jej wpływ na podejmowanie decyzji, w: A. Szewczyk (red.) Informacja-dobra lub zła nowina, Uniwersytet Szczeciński , Szczecin 2004.
  • 13. M, Strużycki, Jakość w procesach globalizacji, w: S. Doroszewicz (red.) Techniczne i ekonomiczne aspekty jakości, SGH Warszawa 2002.
  • 14. E. Skrzypek, Wpływ jakości danych i informacji na trafność podejmowania decyzji, w: A. Szewczyk (red.) Komputer przyjaciel czy wróg, Uniwersytet Szczeciński Szczecin 2005.
  • 15. R. Borowiecki (red.) Globalizacja i integracja gospodarcza a procesy restrukturyzacji i rozwoju przedsiębiorstw, AE Kraków 2003.
  • 16. J. A, Stoner, R.F. Freeman, Jr.D.R. Gilbert, Kierowanie PWE, Warszawa 1997.
  • 17. Th. Levitt, The Globalization of Markets, “Harvard Business Review”, May-June 1983.
  • 18. K. Ohmae; The Global Logie of Strategie Alliances, “Harvard Business Review” March-April 1989
  • 19. Z. Bauman, Globalizacja, PIW Warszawa 2000.
  • 20. T. L. Friedman, Lexus i drzewo oliwne. Zrozumieć globalizację. Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2001.
  • 21. W. Szymański, Globalizacja, Wyzwania i zagrożenia, Difin, Warszawa 2001.
  • 22. G. Gierszewska, M. Romanowska, Myślenie strategiczne, Przegląd Organizacji, 1998, nr 6.
  • 23. I.J. Seiwert, Jak zorganizować czas, PWN, Warszawa, 1998.
  • 24. I.J. Seiwert, Zagadnienie czasu. Bądź panem własnego czasu, Placet Warszawa 2002,
  • 25. R.S, Kapłan, Balanced Scorecard w sektorze publicznym, Materiały seminarium z dnia 2 II 2006 roku, IIR Warszawa 2006.
  • 26. R.S. Kapłan, D.P. Norton, Strategiczna Karta Wyników Balanced Scorecard, CIM Warszawa 2001.
  • 27. H.K. Rampersad, Kompleksowa karta wyników, Placet Warszawa 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-article-BAT5-0010-0030
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.