PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 5 | 159-164, [1]
Tytuł artykułu

Ścieżki powstawania technologii F. Hennebique'a

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN
The paths leading to F. Hennebique technology
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
W 2011 r. przeprowadzono remont jednego z mostów wykonanych w technologii F. Hennebique'a. Wówczas częściowo odsłonięto przyczółki mostu, co pozwoliło na sformułowanie tezy o tym, że technologia F. Hennebique'a w przypadku mostów belkowych była transformacją konstrukcji drewnianych na żelbetowe. W artykule podjęto próbę wykazania tej tezy poprzez studia bibliograficzne i porównania konstrukcji mostów drewnianych z belkowymi Hennebique'a.
EN
In the city of Lublin at the end of 2011 the restoration of one of two historic bridges made in F. Hennebique technology was completed. At those days, the structure of bridge abutments were disclosed. On this basis it was possible to formulate the following thesis: the Hennebique's technology in the case of beam RC bridges was a successful transformation of timber bridges solutions. In the paper the thesis was proof by means of historical technical documents survey and comparison of timber bridge structure and Hennebique RC bridges in Lublin.
Wydawca

Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
159-164, [1]
Opis fizyczny
Bibliogr. 13 poz.
Twórcy
autor
Bibliografia
  • [1] S. Karaś, Remont mostu inż. Mariana Lutosławskiego w Lublinie, Drogownictwo, 5/2012
  • [2] EN 1991-2 Eurocode 1: Actions on structures – Part 2: Traffic loads on bridges; 4.3.5 Load Model 4 (crowd loading)
  • [3] S. Karaś, L. Gazda, Inż. Stanisław Lutosławski i jego mosty w Lublinie, Drogownictwo, 2/2004, Warszawa 2004
  • [4] S. Karaś, L. Gazda, E. Szewczyk (Jabłońska), Zabytkowy most w Lublinie, XIII seminarium „Współczesne metody wzmacniania i przebudowy mostów”, Poznań, WPP, 2003
  • [5] S. Karaś, History and Contemporary Condition of Reinforced Concrete Bridges in Hennebique’s Technology in Lublin; Дороги i Мости, випуск 7, Kiev, 2007
  • [6] J. Gieroba, S. Karaś, E. Przesmycka, Po remoncie zabytkowego mostu w Lublinie, Lubelski Inżynier Budownictwa, 23/2012
  • [7] L. Królikowski, Marian Lutosławski, Przegląd techniczny – Innowacje, str. 30-31, 3/1975
  • [8] Handbuch für Eisenbetonbau, herausgegeben von Dr. Ingenieur F. von Emperger, K.K. Baurat in Wien, Entwicklungsgesichte und Theorie des Eisenbetons, bearbeitet von: M. Foerster, Dr. Max R. von Thullie, K. Wienecke, Ph. Völker, J. A. Spitzer, J. Melan, Verlag von Wilhelm Ernst & Sohn, 1908
  • [9] Handbuch für Eisenbetonbau, herausgegeben von Dr. Ingenieur F. von Emperger, K.K. Oberbaurat, Regierungsrat im K. K. Patentamt in Wien, Verlag von Wilhelm Ernst & Sohn, 1911
  • [10] Van de Voorde Stephenie, Hennebique’s Journal le Béton Armé. A Close Reading of the Genesis of Concrete Construction in Belgium, Proc. of The Third International Congress of Construction History, Cotbus, 2009
  • [11] D.G. McBeth, Francois Hennebique (1842–1921) – Reinforced concrete pioneer, Proceedings of the Institution of Civil Engineers, 1998, 126, s. 86-95
  • [12] A. Kierdorf, Why Hennebique Failed in Germany. Strategies and Obstacles in the Introduction of a New Construction Technology, Proc. of The Third International Congress of Construction History, Cotbus, 2009
  • [13] M. Rybak, Zanim minął wiek XIX – były już mosty z betonu zbrojonego, Drogownictwo, 7-8/2002
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-article-BAT1-0044-0021
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.