PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2004 | nr 8 | 247-254
Tytuł artykułu

Wpływ skrępowania bocznego w pełzaniu dynamicznym na wyniki badań betonu asfaltowego

Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
EN
Influence of Side Restraint in Dynamic Creep on the Results of the Asphalt Concrete Tests.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Modyfikacja metody badania pełzania dynamicznego polegająca na zastosowaniu skrępowania bocznego pozwala na lepszą ocenę betonu asfaltowego o strukturze kontaktowej. Skrępowanie boczne w większym stopniu modeluje naprężenia boczne w nawierzchni przy obciążeniu kołem pojazdu. Próbki betonu asfaltowego z różnymi rodzajami asfaltu poddano badaniom pełzania dynamicznego bez skrępowania bocznego i ze skrępowaniem bocznym. Analizowano moduły sztywności, odkształcenia i prędkości pełzania. Stwierdzono, że skrępowanie boczne wpływa istotnie na proces pełzania betonu asfaltowego.
EN
Modification of the method of dynamic creep test by implementing of the side restraint causes better evaluation of the asphalt concrete of contact structure. The side restraint better model the side strains in the pavement loaded by the vehicle wheel. Samples of the asphalt concrete with various types of asphalt have been subjected to the creep test without and with the side restraint. Stiffness modules, strains and creep speeds have been analysed. The results shown that the side restraint significantly influences the process of creep of the asphalt pavement. Keywords: roads, asphalt pavement, laboratory tests, creep, side restraint.
Wydawca

Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
247-254
Opis fizyczny
Bibliogr. 10 poz.
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-article-BAT1-0007-0054
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.